maandag 3 oktober 2016

"Zo'n dag,..."


Soms heb je zo'n dag,
dan denk je dag vogels,
 dag bloemen,
ik duik m'n bed in.
Maar dat kan niet in de grote mensenwereld.
Zeker niet als om 5 uur s'morgens zeer dringend op de deurbel gedrukt wordt.
Hè?
De bel?
Nu al belletje trekken?
Wat raar,... 
het is nog zo vroeg,...
Toch maar even m'n hoofd buiten het raam steken.
Goedemorgen mevrouw,
zou u uw auto willen verplaatsen?
OEPS,
het is markt.
Helemaal vergeten dat de auto daar dan niet mag staan.
Gelukkig geen bon,...
Dat is mazzel.

De maandag begon dus al vroeg,...
het ochtendwandelingetje met Gootje ook,...

Goof heeft inmiddels al heel wat klusjes gedaan.
Die klusjes hebben bijna allemaal met quilten te maken.
'Effe tjekkuh' ,
of alles deze week voor het pakken ligt met het reizen door het land,
voor workshops en trunkshows.


En het laatste klusje is,
even de Sterretjes goed nakijken of er niet ergens een los draadje zit.
De quilt wordt zo intensief gebruikt,
en ook overal mee naar toe gesleept.
Moet niet hebben dat ik onderweg een sterretje kwijt raak,...
;o)

Over een paar weken mogen de Sterretjes 'hangen' op de OEQC in Maastricht.
Dat vind ik zo SPANNEND.

Bij deze wil ik al vast zeggen tegen de Quiltpolitie die er straks met de neus bovenop staat,...

Het was nooit de bedoeling dat deze quilt ergens,
heel ver weg van ons,
zou 'hangen',...
De Sterretjesquilt is om van te houden,
en de Sterretjesquilt houdt ook van ons.
Ze is ons heel erg dierbaar. 
De Sterretjes weg van thuis,
dat is me wat.

Zo,
het viel mee,
een paar kleine steekjes waren er nodig.
Goof gaat nu even wat anders doen.

En Gootje?
Tja,


de dag begon zo vroeg,...
;o)

Fijne maandag allemaal,


12 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Vijf uur?? Dat is wel heel vroeg ppfff.
Spannend dat je sterretjes zonder jou op ries gaan. Ik kan ze helaas niet gaan bekijken.
Die Margootje heeft het weer goed bekeken, weer een heerlijk plekje om een hondendutje te doen 😀
Groetjes
Bernadette

Else zei

Zo dat was een vroegertje vanmorgen, gelukkig vermaak jij je altijd wel. En die van de quiltpolitie moet ik onthouden "deze quilt is om van te houden" TOP. Heel veel energie voor van de week, zwaaizwaai

'Quilt@Home door Joos & Jet zei

Oeps 5 uur dan schrik je je een hoedje. Kan me voorstellen dat je de sterretjes het liefst om je heen hebt, ze geven al warmte als je er naar kijkt. Jet

Unknown zei

Goof de sterretjes stralen overal! Kijk maar voor je slapen gaat.

Rina zei

Ook ik mag je quilt gaan bekijken in maastricht. Ik let bij het zien van quilts niet op de steekjes, maar vooral in de leifde die in het maken van de quilt is gestoken. ;0)

OmaSannie zei

Ik denk er aan en zie de sterretjes in al hun pracht............zucht, slik, zo jammer dat het zo ver weg is anders had ik er ook heen gewild.
Liefs mij xx

Unknown zei

Ben ook met jou sterretje bezig en wordt zo leuk.
In Maastricht ga ik jou sterretjes bewonderen zo leuk om in het eggie te zien.Ingrid ik geniet zo van jou quilts de vingerhoedjes heb ik al en de klosjes zijn bij onze zoon in New Zealand en zij genieten ervan zo zie je maar jij bent overal.

marion anderson zei

was jij net zo vroeg op als wij...xxxx

Frederika zei

Dat is een sterrenpracht, met veel liefde gemaakt zo te zien.

Floor zei

Kan me zo goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om "je kindje" achter te laten op de tentoonstelling.
Maar er wordt vast goed voor haar gezorgd, anders moet Gootje maar bij de quilt staan om te waken :-)

Anoniem zei

Die sterrenquilt is zooooooo mooi. Ik neem het iemand nu al kwalijk, wanneer die er iets negatiefs over zou zeggen. Maar ja, wij kennen jouw verhalen en de liefde voor de quilt hierachter. Veel plezier met je reizen door het land. Ik lees er graag over. Groetjes Wilma

ria vogelzang zei

Oei, da's vroeg.... Dan maar lekker nog even slapen, toch, klein Margootje??
<3
Fijn weekend, Ria.