woensdag 14 september 2016

"Gebabbel op de woensdagmorgen"


De eerste bedrijvigheid is achter de rug in de oude binnenstad.
De schoonmaakploeg is klaar.
Zwermen fietsende kinderen zitten in de klas,
zonder fiets natuurlijk,...
Mensen die snel naar de parkeerplaats,
 bushalte of station liepen,
zijn op hun werk.
Heel veel allesoorten honden die onder begeleiding een wandelingetje maakten,
liggen voor pampus.


Nu zitten we in de tijd,
dat andere mensen,
 hier in de binnenstad,
 op hun werk arriveren.
Dat vrachtwagens rondrijden om op tijd hun voorraad af te leveren.
Dat kan nog.
Straks gaan immers de paaltjes omhoog en is het een voetgangers en fietserszone geworden.

Als ik zelf niet op pad ben,
maar thuis aan het werk,
dan vind ik die bedrijvigheid heerlijk om te zien, 
of te horen.

Daar ga ik nu niet over verder babbelen,...
het is immers nog koel,
en dan is het prettig om wat quiltsteekjes te zetten in de Stonefields.



Het doorquilten gaat in een rustig tempo.


Maar dat geeft niet,
 want er zitten ook van die mazzelblokken tussen,
de blokken met broderietjes,...


Die hebben niet veel steekjes nodig,...
Ben nu in de 4e rij aanbeland.

Fijne woensdag allemaal,

12 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Leuk om zo weer langs al je blokjes te gaan...met de geluidjes van buiten die door het open raam binnenkomen.....nog een paar kleine klusjes..en dan ga ik weer naar mijn stekkie in de tuin...kijken of ik ook nog wat steekjes kan maken..Fijne dag !!

Bernadette van gils zei

Heerlijk al die bedrijvigheid buiten en dan binnen de rust om steekjes te zetten.
Fijne dag en doe rustig aan
Groetjes
Bernadette

OmaSannie zei

Lekker hoor.. Het is weer een plaatje!

Marianne Gooren zei

Zalig toch, zo'n dag dat je niets hoeft... Heerlijk genieten van t quilten, lekker wegdromen bij elke steek die je zet! Ik heb net de was opgevouwen, meer gaat t ook echt niet worden vandaag haha, *kijkuitnaardeherfst* Fijne dag, meis!

Marjolein den Boer zei

Klinkt als een mooi begin van deze warme dag. Hier ook allerlei bedrijvigheid in de straat - de school tegenover mijn huis liet gisteren nog allerlei zingende kinderen horen. Vandaag zijn ze nog heel stil. Misschien ook wel voorbereiden op 'warme dag 2'. Ik zet hier nog even lekker een rustig 'Dille & Kamille' muziekje op en ga zoet door met achter m'n computertje werken. Fijne dag!!

marijna zei

Iedereen op z'n plek aangekomen en het bevoorradings personeel ook weer klaar. Dan wordt het rustig en kan jij op je gemakkie een paar steekjes zetten. We houden het rustig vandaag. Nog even en dan gaat de temperatuur weer zakken. ( Blij!!) Fijne dag....

Annelies zei

Het ziet er mooi uit. Succes met quilten.

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Lida zei

Moet er even niet aan denken, zelfs 's morgens is het daar wat mij betreft te warm voor, hou het dus maar bij borduursteekjes op hele kleine lapjes! Groetjes
Lida

Karen - Quilts...etc. zei

love to see the photos of where you live and your beautiful quilts - here in the country we have totally different sounds and scenes - just country life listening to the morning birds and chirps of the squirrels and occasional car or truck drive by on the country highway

Sparky zei

how beautiful your area and works...always bring HOME to my mind..

Annelein zei

Lekker genieten van de koele momenten.... Ik zit hier vanaf zondag ondergedoken. Binnen is het heerlijk koel.... prikken aan een nieuwe klein quiltje...*Ü*...