woensdag 17 augustus 2016

"Zo Dierbaar"


Zo dierbaar zijn de herinneringen,
aan mijn mam die zo voorzichtig voelde,
en zo vol verwondering,


en bewondering keek naar de lappendeken,
die 'Onsingrid' op dat moment aan het maken is.


Wat een werk,...
wat mooi,...
verder zei ze niet zoveel,


schakelde ook in één adem door tot de orde van de dag.
Er moesten nog boodschappen gedaan worden,
en drink je koffie is op,
straks istie koud.
Je hebt nu wel genoeg foto's gemaakt,...

Wat ben ik blij met deze foto's,
en wat mis ik het,
 dat ik haar niet meer kan laten zien waar ik mee bezig ben,...

Boodschappen zei je?
Oké.
:o)

Fijne woensdag allemaal,
en

22 opmerkingen:

Joke zei

xxx

Rita zei

❤️

Unknown zei

Ik voel het zo met jou mee, 27 jaar was ik toen mijn mama overleed. Zo regelmatig volg ik nu nog haar raad en advies op, zij was het die mij leerde werken met naald en draad, werken op naai en breimachine en zoveel meer. Ik mis haar nog steeds, zij was vaak boos, nu weet ik dat zij veel verdriet heeft gehad, inmiddels ervaren hoe zij altijd was te vertrouwen, voor altijd blijft mijn beste vriendin.

yvon zei

zo herkenbaar. Al 20 jaar geleden maar nog elke dag zijn er momenten waarop ik het jammer vind dat ze er niet meer zijn. Heb zoveel te vertellen maar helaas dat kan niet meer. Daarom hebben we gelukkig zoveel mooie foto's en herinneringen.

Lida zei

Zo herkenbaar, sterkte
Lida

Marianne Gooren zei

Mooi om te lezen... Zo liefdevol geschreven... Fijn dat je deze prachtige foto's hebt😘

Evelyne zei

8 augustus is het 16 jaar geleden dat mijn moeder stierf en het missen gaat nooit over. Mijn schoonmoeder 97 jaar, waar ik van houd alsof het mijn eigen moeder is, laat ik nu mijn werkjes zien en omdat ze zelf heel veel heeft gehandwerkt waardeert ze het zo. Ze kijkt echt met interesse. Ik geniet van haar, misschien wel omdat mijn moeder er niet meer is, maar ze is een schat van een MAM.
Sterkte Ingrid, want elke woensdag zal zo blijven als nu.

Liefs,
Evelyne

Guusje, zei

Dit zijn zeker prachtige fotos en heel dierbare herinneringen. Ik koester die van mijn mam ook die helaas nooit een affe quilt van mij heeft gezien. Ik weet ook als geen ander hoe het is om haar te missen en dat doe ik nog iedere dag.

Dawn zei

Beautiful memories.

Sabine zei

Wat een mooi blog berichtje!

Marjolein den Boer zei

Wat ontzettend fijn dat je zulke foto's hebt - helemaal om het verhaal dat ze vertellen: dat je mams inderdaad verwonderd en bewonderend naar je mooie handwerk kijkt en voelt. Sla nog maar even lekker die quilt om je heen met een bakkie koffie erbij als virtuele knuffel. Die boodschappen komen morgen dan wel weer <3

Unknown zei

Die kleine dingen he, zucht. Maar wij kijken ook met veel plezier mee naar al dat moois wat je maakt, al is het niet vergelijkbaar :(
Liefs, Sonja

BezigeBijMirjam zei

Fijn, dat je zulke goede herinneringen hebt aan jouw mams. Ook dit "oudje" is een hele mooie quilt.

Bernadette van gils zei

💗💗

Rian zei

Zo herkenbaar: herinneringen aan je ouders, zulke mooie momenten. Vaak gewoon maar iets kleins dat je je herinnert. Soms levert het een lach op en dan ineens kan je ook zomaar volschieten. Het kan je zomaar overvallen. (althans bij mij wel.)

ella zei

Soms hakt zo'n dag er weer even heel hard in heh!? De fijne herinneringen bieden dan toch troost. ��

Frea zei

Voor mij al weer 6 jaar geleden. Soms betrap ik mijzelf er op, dat ik in gedachten haar nog veel vertel. Ik zou haar ook nog zo graag mijn quilts willen laten zien. Zelf was ze een enthousiaste handwerkster. Van haar gemaakte oefenlappen ben ik nu een quilt begonnen. " mijn moeders erfgoed", met het Nederlands erfgoed ter inspiratie. Voor mij worden het ruitjes en schortebont. Als ze dat toch nog eens kon zien......ik kan het haar alleen in gedachten laten zien. Het zijn wel fijne gedachten en mijmeringen.

marion zei

fijne woensdag...koester je herinneringen

Phyllis zei

Lieve foto's van mooie herinneringen. Koester ze.

Sparky zei

Ingrid, I felt your emotion through your photos...in your heart your Mother will always be....you continue her path of wonder and excitement every day ..

Michelle zei

It is so very difficult to lose our mothers. I miss mine every day. Blessings to you!

Annelein zei

Men zegt dat het missen minder wordt... Na twintig jaar overvalt het mij soms nog steeds... zeker nu met zo'n lief klein meisje op komst... Heerlijk koesteren al die herinneringen en foto's.... zo dierbaar!!!