donderdag 18 augustus 2016

"Past Precies"


Vroeg in de ochtend samen met Margootje,
 de Stadsbrug oversteken voor 'n wandelingetje,
is m'n favoriete route.
Heerlijk vind ik dat om al die bedrijvigheid,
op en rond de brug te zien
Zeker nu de werkzaamheden op de IJssel zijn hervat.


Met veel precisie gebeurd dat allemaal,
heel secuur,...
er lijkt helemaal geen vooruitgang in te zitten,


maar als we terug gewandeld komen over de dijk,


blijken 'ze' nu toch wel heel dichtbij te zijn.



Wooh wat GROOT,
En het past straks precies,...


Thuisgekomen zie ik geld liggen,
het is kleingeld,
waarmee ik straks naar de tijdschriftenwinkel ga om de Donald Duck te halen.
Vind het altijd veel fijner om contant te betalen,
dan heb ik overzicht over 'dat wat er uit gaat',....
en is op,
 echt op.
De Mevrouw van de tijdschriftenwinkel is er blij mee.
Het past precies.

Pak er even 10 eurocent af om bij m'n rups te leggen,...


Ja,
ik heb een rups gemaakt,
boven op het kersenblad,
en wat had ik er een lol in.
Hij is zo grappig zoals hij daar dapper rond stapt op zijn kleine pootjes,...


Je moet er echt iets bijleggen,
om een beetje te kunnen zien hoe groot de rups is.
Hij past daar precies.

Nu niet vergeten om het geld terug te leggen,
anders is dat straks ook zo raar in de winkel,
probeer je het contant te passen,
en dan kom je net 5 of 10 cent tekort.


Dat wil je helemaal niet als het druk is,...
;o)

Nee,
ik weet het zeker,
 het past precies.
:o)

Fijne donderdag allemaal,
en

7 opmerkingen:

Nicky zei

Wat leuk die rups....fijne dag nog Goofy. Liefs Vero

Heleni zei

Rupsje 'nooit gedacht'....? Of hoe was 't ook al weer. Iig, het is super!

Dientje zei

Leuk zo'n rupsen detail. En nu snel naar de winkel en en wegduiken in de Donald. Veel plezier.

Quiltlia zei

Rupsje nooitgenoeg ook al zo leuk,ik lees het iedere week aan mijn kleinzoon voor.
Groetjes Lia.

Quiltlia zei

Ooo Ingrid wat herkenbaar ,Ga maar snel naar de Donald Duckwinkel.
Groetjes Lia

Anny zei

De huishoudpot is hier ook nog steeds gevuld met contant geld. Zo hou je tenminste overzicht. Oh, die kersen... ik heb het patroon ook en ik denk dat ik het gewoon verwerk in de quilt die ik nu aan het maken ben.

Annemieke zei

Leuk de rups en erg klein ook. Het water heeft iets magisch vind ik ook. Ik woon er ook vlakbij en wij (Lizzy en ik) kijken ook graag naar de bedrijvigheid daarop. Ik weet niet wat ze aan t maken zijn bij 'jou', komt er n nieuwe brug?
Groetjes
Annemieke