woensdag 10 augustus 2016

Over Kamper Uitjes, Uien en Quilterige Zaken,..."


De uitjes met Margootje,


bij dag en avond,


bij zon en regen,


blijven bijzonder.


Kan gewoon niet laten om heel veel
Hollandse plaatjes te schieten,....



Vanmorgen hadden we mazzel,
het was voor de verandering droog,...
met een mooie blauwe lucht, wolken en een dapper zonnetje.

Inmiddels zijn we weer thuis,
ik zit dit blogje te schrijven, Margootje is aan het het uitbuiken van haar ontbijt,
 de lucht is grijs.
het begint zelfs te regenen.
Vandaag ga ik af en toe wat steekjes zetten.


De 3e aflevering van The Rowdy Flat Library,
 patroon Susan Smith,


ligt heel dicht in de buurt,
onder handbereik,...


Leuk!

O ja,
mocht je meer willen weten over de koe,
die aan De Nieuwe Toren hangt,
dat is een Kamper Ui,...
Hier kun je er meer over lezen.

Fijne plezierige dag allemaal,
en

10 opmerkingen:

Marianne Gooren zei

Heerlijk verhaaltje, van de foto's zit ik echt te genieten! Prachtig! Wat een grappig verhaal, die Kamper ui... Hier hangen ze niks aan de toren, stom hè😉 Fijne dag, Ingrid!

Annemieke zei

Mooie plaatjes en grappig al die verhalen.Daar zou je inderdaad heel wat boeken mee kunnen vullen denk ik.
Ik vind het middendeel van je Rowdy erg mooi. Ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien.
Groetjes
Annemieke

Annelein zei

Heerlijk genieten van je quiltwerkje Ingrid. Hier een borduurwerkje....*Ü*...

marijna zei

Mooie Hollandse plaatjes met mooie Hollandse verhalen! Hopelijk kun je vandaag een heleboel steekjes zetten.

Anny zei

Tja, met een hond moet je altijd naar buiten. Maar wij lopen hier "op de buienradar". Hier bij de kust valt het weer reuze mee. Een klein buitje tot nu toe. Je quilt van Susan heeft zulke mooie kleurtjes! Heel vrolijk.

Roelien zei

Mooi hè , het stadsfront van Kampen. Dat is thuis, al wonen wij dan aan de overkant. Ik vind het zo leuk om je blog te lezen vanwege de herkenbaarheid. Ik zie je lopen a.h.w. En ondertussen geniet ik mee van je quiltverhalen al begrijp ik daar soms geen hout van. Al zie ik natuurlijk heus wel hoe mooi ze zijn of worden. Ik hoop nog veel van je te zien en te lezen. Groetjes, Roelien

Karen - Quilts...etc. zei

beautiful scenery and lovely quilt top you are working on

Wilma Kuin zei

Geniet van je steekjes..
Lang geleden ging ik als tiener altijd naar de koe kijken samen met lieve vriendinnetjes... altijd gezellig!

Lida zei

Het blijft genieten van jouw foto's, zowel van de mooie omgeving als van je creaties! Groetjes
Lida

Wateringen zei

Wat een mooie foto's en verslag...heerlijk om te zien
en te lezen...En jouw kleurrijk werk is werkelijk fantastisch!

Fijn weekend...liefs,
Marijke