vrijdag 22 april 2016

"Een meisje op klompen"


Ze zitten eraan,
de 4 randen,
de 4 hoeken,
met alle ruiten,
wybers,
diamanten,


of hoe je ze ook maar wil noemen.
In heel veel kleuren,
allerlei tinten,
 rood,
wit,
blauw,
en oranje.
En dat voelt heerlijk Nederlands.


Het is geen moeilijke quilt om te maken.
De onderdeeltjes zijn ook niet piepklein.
Het is wel heeeeeeeeeeel veeeeeeeeel,...
Allemaal naadjes,
het moet allemaal passen.
En GELUKKIG,
dat doet het ook.
hèhè,..


Natuurlijk is de Mrs Billings Coverlet nog veel groter,
en dat wordt mijn Billingsboerinnetje op Klompen ook,
nog wat maanden te gaan.
LEUK.


Maar voor nu even niet,
het Mrs BillingsBomBee huiswerk voor april en ook mei is gedaan.
Ik kon echt niet halverwege stoppen,
was zo benieuwd,...
;o)

Ben nu wel even huiswerkvrij,...
De hoogste tijd om iets met bijtjes te gaan doen,...
en om de stofzuiger er bij te halen,
want de draadjes liggen door het hele huis.
:o)

ps dit Boerinnetje is niet gestreken,
dus zie je her en der kreukels.
Je weet vast wel dat ik m'n quilts nevernooitniet strijk.
En Karen Styles schrijft voor in het patroon,
dat strijken echt niet verstandig is met al dat,
wat schuin van draad is.

Fijn weekend allemaal,
en

26 opmerkingen:

Marja zei

Echt al heel mooi! Misschien met Koningsdag voor het raam hangen ipv de vlag?

Groet,

Annie zei

Ongelofelijk mooi !!!

Shelina (formerly known as Shasta) zei

This is a gorgeous quilt and it looks better and better each time.

Ineke Original zei

Deze stof combinatie kan alleen JIJ bedenken. WAt is hij SUPER gaaf geworden.

Bernadette van gils zei

Jouw boerinneke op klompje past prachtig bij mijn rood-wit-blauwe mysterie van het grote huis 😊
Ik vind haar prachtig
Groetjes
Bernadette

Supergoof zei

er gaat niks boven de vlag, maar ik word wel heel nostalgisch Nederlands met al die lapjes,... ;o)

Supergoof zei

dankjewel Annie!
:o)

Supergoof zei

Thank you!
:o)

Supergoof zei

het gebeurt al doende, ik word er zelf ook blij van
;o)

Supergoof zei

Bernadette je hebt helemaal gelijk! Ik denk dat jij Billings ook heel leuk zult vinden om te maken!
:o)

Wilma Kuin zei

Echt super Hollands. En nu even tijd voor andere lapjes en draadjes...
;-)

Evelyne zei

Wat vind ik dat toch knap , met al die kleine lapjes dat het dan ook allemaal past.Ja en de kleuren die kan jij alleen maar bedenken en is dus echt de handtekening onder JOU quilt!!

Lieve groetjes,
Evelyne

OmaSannie zei

Ohhhhhhhhhh ik geloof dat ik ook Flieft ben geworden op jouw Mrs Billings.... (maar ook op die andere, die echt van jou is en .......)....dat wordt mijn volgende project.... jammer dat het nog niet zo ver is... had een mooie voor de applicatiebee geweest die ik binnenkort ga starten...Maar aan de andere kant kan ik het dan perfect voor als het zo ver is..... Ik heb geduld! Ga door met jouw prachtig Hollands glorie.... Het is zooooo mooi! Liefs San.

Gerda Hartman zei

Echt super mooi. Ga lekker weer verder met de mijne!

Ineke zei

Weet je waar ik aan dacht toen ik jou quilt in wording zag? Aan een prachtige feest-kledingdracht!
Liefs, Ineke

Tilly zei

Wat ontzettend mooi gedaan Ingrid en de kleuren,daar word je vrolijk van. Groetjes Tilly

Betsie zei

O, wat wordt ie mooi!!!!!!!!!!!

Fijn Weekend!
Betsie!

Martine zei

Ze wordt mooier en mooier.

marijna zei

In een woord "PRACHTIG"

Marijke zei

Echt geweldig mooi, zo strak en wat ik heel erg leuk vind... de kleur de driekleur maar vooral het oranje zo super vrolijk!
Fijne dag,
groetjes van Marijke

erika zei

Vrolijk !!! Inderdaad écht nederlands, die kleuren.

Mieke van Minnen-Kanis zei

O, je schrijft zo gezellig over Mrs. Billings.... heb helemaal zin om er ook aan te beginnen.
Begrijp dat je een Bee in Zutphen hebt, waar je naartoe gaat. Hoop zo dat ze hetzelfde project, volgend jaar nog een keer op het programma hebben staan.... Ka hem natuurlijk ook zo maken, maat een Bee of workshops werken beter, heb je steeds een doel om naartoe te werken....

Berna zei

Wat is je boerenmeisje mooi en leuk! Lekker Hollands.

Barb zei

I am constantly amazed at how quickly you get things done

Ineke zei

Geweldig!!!

Nardy zei

Wat wordt ze prachtig!