zaterdag 20 februari 2016

"Konijntjes in een Pronkrol,..."


Op de tafel in m'n handwerkkamer,
staat een grappig houten kastje,
en in dat kastje liggen allerlei dingetjes,
gewoon van die dingetjes die je leuk vindt om te verzamelen,
schatten die je hebt gekregen of gevonden voor een prikkie,...


Een schat zoals deze oude doek,
ik denk dat het een proeflap was,
er is op geborduurd en geoefend met knoopsgaten.
En als je die doek openrolt,
dan komen er allerlei borduurwerkjes tevoorschijn,...


het zijn geen oude borduurwerkjes,...


welnee,...


maar het zijn wel oefenlapjes,...


niet voor een jong meisje,...



nee,
ze zijn gemaakt door een wat oudere Goofse taart,...
ik zei de gek,...


Het was nog best een pittig klusje,
al die kleine handwerkjes,...


En er mogen er nog veel meer gemaakt worden.
Gelukkig lukt dat prima,
want de werkbeschrijving is geweldig.
Al deze borduurwerkjes komen uit de prachtig verzorgde Pronkrol van Jookies.
Een feestje om te maken,
iets waar ik nu ook weer tijd voor krijg de komende maanden,
JIPPIE.
En die laatste Goof?
Laat eens zien?


Hé die hoort er toch niet bij?
Nee,
maar het staat wel leuk hè,...
Zaterdag 27 februari,
mag Quilt Juffie Goof een workshop Konijnenfamilie geven bij Jookies.
Een FEESTJE om naar toe te gaan.
Er zijn nog een paar plaatsjes vrij,
misschien zien we mekaar dan,
GEZELLIG.

Fijne zaterdag allemaal,
en

10 opmerkingen:

OmaSannie zei

Zo leuk!!

Floor zei

Mooi die borduurtjes. Wel nog niet echt oud, maar dat komt vanzelf.
Over honderd jaar genieten je achterkleinkinderen er van, dan laten ze dat zien op hun blog: "kijk nog gemaakt door mijn overgrootmoeder, bijgenaamd "Goof"!

Sparky zei

Happy Saturday, thank you for the view...they are pretty pieces

Lida zei

Heerlijk zo'n kastje en wat leuk die lapjes erin! Moet ook iets verzinnen want DH wil iets gaan maken voor op mijn kamer, maar ik wil iets kleins en hij iets groots! Zo'n kastje lijkt mij wel wat! Geniet van de konijnen meisjes en alle steekjes, groetjes,
Lida

Karen - Quilts...etc. zei

love your rabbits.

Shelina (formerly known as Shasta) zei

These are all so pretty. I really like the alphabet one and the one with the squares.

Dawn zei

Beautiful embroidery treasures in red. I have a few too. Great detail.
Your bunnies are adorable!

barbara woods bewtjw@gmail.com zei

you do beautiful things

Annelies zei

Ach wat staan die werkjes leuk op zo'n oude rol !

Evelyne zei

Wat een geweldig mooie pronkrol en wat heb je er mooi borduurwerk in!
Ik wist niet dat je ook zo mooi kon borduren, ik vind de rol een echte beauty!
Fijne zondag,
Eef