vrijdag 22 januari 2016

"De stand der zaken,..."


En Goof,
vertel eens,
 hoe is het met de Lapjes & je Handwerkkamertje?

Nou,...
wat zal ik zeggen,...
enerzijds heel goed,
en anderzijds ook weer niet,...

Laat ik maar met het slechte nieuws beginnen,
dan hebben we dat weer gehad.
De oude commode,
ooit gemaakt door schoonpapa voor alle babietjes in de familie,
met al die handige laatjes,
die ik zo dringend nodig heb in mijn handwerkkamer,
om,
weer allerlei handige dingetjes in op te bergen,
is gestrand op de eerste verdieping.
Daar staat hij heerlijk in de weg.

De commode past met geen mogelijkheid door het trappenhuis naar de tweede verdieping,
waar mijn handwerkkamertje is.
Dus,
moet de commode uit mekaar gehaald worden.
Jeetje.

Het goede nieuws is,...
dat ik overal van die leuke spulletje 'opduikel',...


deze prachtige oude soepterrine,..
ben er helemaal *flieft* op,...


'Gevonden' ,
Zo'n mooi winkeltje,...

Wat heb ik nog meer gevonden?


Dit patroon geΓ―nspireerd op,
The Sun Dial Quilt van het jaar 1797,
 die te vinden is in het V&A museum.(klik voor meer info)

Op facebook schreef ik dat ik die quilt zo graag ooit zou willen maken,
en toen vertelde Janny dat er een patroon te koop is in Japan.
Het heeft niet het zelfde aantal blokjes als het origineel,
maar wel hele goede tekeningen.
dan opent zich een Japanse site,
 met helemaal rechts bovenaan de mogelijkheid om de site in het Engels te vertalen,
daar dan even op klikken.
;o)
dankjewel Janny.
:o)


Ik heb het patroon niet zelf besteld,
dat heeft m'n lieve man gedaan.
De levering vanuit Japan was super snel.
:o)
Er kwamen wel veel mailtjes binnen in het Japans geschreven,
op een gegeven moment dacht ik dat er wel 10 patronen op de post zouden gaan,
maar dat was helemaal niet het geval,
het is er keurig bij eentje gebleven.

Dus deze Goof is aan het verzamelen geslagen,...
Met patronen voor ooit.
Eigenlijk heeft ze gewoon nog geen rust in haar donder om te quilten.
Dat voelt voor deze quiltverslaafde heel raar.

Dus helemaal geen lapjes in de handen gehad Goof?
Jawel,...
Kijk maar,...


Ze liggen allemaal op keurige stapeltjes.
JIPPIE.
Nu de rest nog.
Wordt vervolgd,...

Fijne vrijdag allemaal;,
en

21 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Gek al ben je nog zo verslaafd, je wil orde in de tent om later een heerlijke puinhoop te maken. Snuif en voel maar door😊
Groetjes uit het zuie xx

Bernadette van gils zei

Hoi Ingrid
Ik snap dat je flieft bent op die mooie soepterrine, wat een lieverd.
Hopelijk kont je kastje heel uit de strijd want zou zonde zijn als niet lukt om hem op je kamertje te krijgen.
En wat een boel lapjes heb jij zeg, maar mooie kasten ook om ze in op te bergen.
Succes met verder opruimen van je spulletjes en quilten kont vanzelf weer als je hoofd wat rust krijgt
Groetjes
Bernadette

Lida zei

Hoop dat het goed komt met de commode en wat een heerlijke kasten heb je nu, echt heel mooi als je al je lapjes zo ziet liggen! Heel veel plezier in je hobbykamer met al je steekjes en ik ben trouwens weg van je schitterende terrine! Groetjes
Lida

Anoniem zei

tja ..dat gaat zo met die lapjes , daar begin je mee ,en je eindigt EENS
met een nieuwe quilt, wat een zeer apart patroon uit Japan !
De verhuizing en inrichten daar ben je nu geweldig mee bezig !
En 'juffertjes voor altijd ' ken ik , en heb daar al e.e.a. gekocht , super leuk ,daar !
Dan voor dit weekend maar veel -opruimwoede- toegewenst !!
quiltgroetjes van Margot

Anoniem zei

Hoi Ingrid, Ik zou ook graag het patroon willen kopen maar als ik het probeer krijg ik dus alleen Japans, en dat kan ik niet lezen HAHA, hoe heeft jou mannetje dat gedaan? Groeten Anita

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Succes met de commode. Heerlijk die lapjes allemaal zo mooi gesorteerd. De soepterrine staat mooi bij de mandjes. Prachtig patroon, voor mij zou het een 10-jarenplan zijn!!!

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat een geweldige voorraad en lekker overzichtelijk zo in de kast.
Prachtige terrines!!! Zei ik niet dat deze stad prima bij jou zou passen? ;-D Veel plezier, fijne dag, groetjes, Thea

Phyllis zei

Je verzamelt mooie dingen. En die rust om te quilten, die komt wel weer.... go with the flow....

Ineke zei

Wat mooi al die lappies!!! Je kunt wel een winkeltje beginnen...................

Groetjes Ineke

Ina Hummel zei

Oh wat ziet je kast er prachtig uit! Wens je nog veel succes met dierbare commode! En je terrines vind ik zo gaafff! Liefs en alvsst een fijn weekend, Ina

OmaSannie zei

Die kasten😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

Supergoof zei

hoi Anita, rechts bovenaan op het Engelse vlaggetje klikken voor de Engelse vertaling!
;o)

Dientje zei

Hopelijk krijgt je mooie kast nog een goede bestemming. De andere kasten zijn in ieder geval functioneel ook al is de uitstraling minder. Mooi patroon. Veel succes met alles, vooral de rust. Groet, Dientje

Marguerite zei

Zo'n mooi gevulde kast is toch een droom van velen...
En wat lijkt me dat griezelig iets in Japan bestellen. Maar het is gelukkig goed gekomen...

Joan Ottevanger zei

Wat een prachtige verzameling zo over zichtelijk ook hopelijk kan het kastje gauw naar boven Kunnen de pootjes er niet onderuit scheelt weer een stukje maar misschien net genoeg.

marion anderson zei

wat een leuke kasten heb je toch gekozen...geniet ervan...xxx

Johanna Zweden zei

Heerlijk he als je weet wat je allemaal hebt!
en als je werkkamer helemaal komt zo als je hem wilt hebben!

Wel mooi om te zien zo jou lapjes overzichtelijk, ik heb ze allemaal in dozen, en dat is echt zoeken elke keer!

Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

Guusje, zei

Jammer dat de commode je kamer niet in kan maar je vind vast een andere op"ossing voor hem. Prachtige quilt en patroon is dit en niet duur zie ik.

Frederika zei

Heerlijk om weer een goed overzicht te hebben. jammer dat de commode er niet door past. Je hebt m\nog mooie lapjes liggen

Birgitte aka Bietje zei

It's going to look a lot like ... ... quilting.
Heerlijk al die lapjes weer aaien. Lieve en leuke, en misschien onnodige, maar oh zo schattige dingetjes opduikelen en neerzetten. Veel plezier daarmee.

Heleni zei

Wat zonde dat die prachtige commode niet naar boven kan. Daar moet wel wat op gevonden worden, toch...?
Heerlijke kasten heb je.
En die soepterrine is een snoepje.