dinsdag 21 april 2015

"Diamantentjoeketjoek,..."


Diamantje 48,
daar ben ik nog druk mee bezig op deze Dinsdag Diamanten Dag,...
Maar het 47e diamantje,
dat is wel af.
Eens bij kleine Muis thuis langs gaan,
en vragen of hij een 'showtje weg wil geven',...

Maar helaas,...


Kleine Muis is niet thuis.
Volgens Mevrouw Kleine Muis is Kleine Muis de hort op,...
Iets met een oude trein die al heel lang opzij van het huis 'geparkeerd' stond,...

"Heeeeeeeeee Gooooooooooooooof"
klinkt het ineens.
En warempel,
daar is Kleine Muis,...


stoer aan het rond toeren in de oude houten trein,...

Ja Goof, roept hij, terwijl hij rakelings langs m'n tenen' tjoekejoekt',
ik heb dit mooie gevalletje weer aan de praat gekregen,
hij doet het nog goed hoor,
hij rijdt als een trein.

Maar vertel eens,
wat kom je eigenlijk doen?
Uhm,...


Kleine Muis,...
't is Dinsdag Diamanten Dag,
en jij zit op een trein,...
....
....
O JA.
Vergeten.
...
...
Maar weet je wat?
Ik klim gewoon effe op de trein,
geef die Diamant maar aan.

En zo gebeurde het.


Kleine Muis klauterde rap bovenop de trein,
en showde vol plezier,
 Diamantje 47.


Dat was het weer voor deze keer,...
En wat er verder nog gebeurde,
op de vroege dinsdagmorgen?

Kleine Muis besloot me te verwennen,
omdat ik zo hard had gewerkt.
Hij ging koffie voor me halen,...


met de trein natuurlijk,...


en ook nog eens,...
koffie in mijn eigen mok,...
;o)

Fijne Dinsdag Diamanten Dag allemaal,
en

17 opmerkingen:

marion anderson zei

wwwhhhhhhhhhhhhaaaa ik zie je al op de keukenvloer liggen om foto's te maken, je bent geweldig en kleine muis is helemaal het einde, liefs marion

Carolien zei

Geweldig, dit blogje, lachen! Ennuh ... proost!

Bernadette van gils zei

Heerlijk wakker worden met jouw verhaaltje na een vervelende nacht .
Is Kleine Muis ook al monteur naast showbink? Lief dat hij koffie voor je haalt maar wel beetje gevaarlijk zo boven op die trein. Pas je wel goed op Kleine Muis dat je SuperGoof haar favoriete beker niet kapot laat vallen!!!
groetjes
Bernadette

Margot zei

Alweer ....... DENDEREND goed !!!
I luv mousse and you !!!

Ieke78 zei

Die kleine muis is ook al machinist. Van alle markten thuis, kleine muis!

Rita zei

je blijft maar actief met zo'n muis, elke quiltster zou zo"n muis in huis moeten hebben. Houdt ons actief en bij de leest. Fijne dag.

helen zei

Just like Marion, I imagine you, too,... :))
"Happiness is a cup of coffee... and brought by Kleine Muis trein" !
Love these Tuesday-KleineMuis-Diamond-stories!
Best wishes!

helen zei

Oh : and the pictures are really very well taken! I can nearly hear Kleine Muis talk!

Evelyne zei

Gezellig zo'n muis die koffie voor jou haalt op wel een heel speciale manier!
Weer mooie diamanten erbij!

Groetjes en fijne dag verder.
Evelyne

Floor zei

Zie het al helemaal voor me dat er straks een "Kleine muis" boek in de winkel ligt :-)

Anoniem zei

Mijn eerste gedachte was ook: voor die laatste foto's moet je toch op de keukenvloer gelegen hebben. Ziet er weer mooi uit. Groetjes Wilma

silvana zei

Ese ratón es adorable. No veo la hora de ver todos esos diamantes juntos!

n.demmer1@gmail.com zei

Weer genoten van je verhaaltje!

BezigeBijMirjam zei

Het verhaaltjes vertellen met bijpassende illustraties(foto's) gaat je net zo goed af als quilten! Leuk altijd om te lezen en kijken.

Anoniem zei

Ik lach me tranen, echt, hoe verzìn je het! Onbetaalbaar dit ;) en moooi dat diamantje! groetjes Mirjam dGr

ria zei

Heerlijk verhaaltje :-) je diamanten zijn erg leuk.
Vind jou rode quilts zo mooi, ben zelf echt een blauw mens maar heb een hele verzameling rode stoffen, zal ik dan toch eens :-)
Groetjes Ria

marijna zei

Geweldig toch jou verhaaltjes. Alsof muis echt leeft. Mooi diamantje er bij!