vrijdag 9 november 2012

"Het is Gelukt"

 
Wat kan er nog meer gezegd worden,
 dan,
 dat de 'Voorheen-Servieskast' verandert is,
 in een,...
 'Ik-Zit-Bom-Vol-Lapjeskast',...
 
 
Kijk maar,....
 
 
Van welke kant je ook naar binnen gluurt,...
 
 
MUDJEVOL,
Zo vol als een potje met pieren,....
Er kan werkelijk waar niets meer bij,...
 
Nou dat zeg je nu wel, "niets erbij,...."
Hm, is dat een uitdaging?
....
....
....
 
Ook achter de laden & dichte deurtjes,
daar liggen de stapels met oud 'lapjesspul' zoals lakens, dekbedden en overhemden.
 
Gelukkig dat we hier met quilters onder mekaar zijn, want die begrijpen wat lapjes met je gemoedsrust doen.
 
Die stapeltjess geven een heerlijk gevoel, maar ook heel veel onrust.
Want de lapjes roepen met z'n allen om het hardst.
 
Nee, ik eerst, ik ben veel mooier,
Nee ik, want ik ben bij Goof vanaf het allereerste quiltbegin,....
Doe mij nou eens, ik ben niet je lievelingskleur, maar wel een uitdaging,....
 En ik dan,
 ik ben zo lekker zacht,....
....
en ik ruik zo lekker,....
en,
 er zit nog een labeltje om me heen van dat leuke quiltwinkeltje,...
...
...
 
Zal ik er maar gordijntjes voor hangen???
Ik heb nog wel een leuk stofje liggen,...
...
...
 
Wat zijn QUILTERS toch rare druiven,...
Gelukkig is de rest van de wereld normaal.
;o)
 
 
 
 

63 opmerkingen:

Gert zei

Wat een rijkdom he, zo'n mooie kast vol. Ziet er super uit, ik snap precies wat je voelt. Geniet ervan!

Phyllis zei

Nee, nee, geen stofje voor doen... is toch heerlijk om naar te kijken... al die inspiratie ... en maar plannetjes bedenken voor nieuwe quilts....

Marian zei

Ooooooooooo, wat heerlijk zo'n volle kast, ben ik best wel een beetje jaloers op, ik heb (nog :-)) lang zoveel niet, maar ik doe m'n best en geniet nu van de lapjesfoto's van alle andere blogsters.

Vlijtige Handjes zei

Ben ik blij dat ik een Drùif ben en kan genieten van je kast met je geweldige gave speldenkussen tussen alle lapjes.
Groetjes Anita

Evelyne zei

Het ligt zo mooi op kleur!!, Nee geen gordijntjes nu!
Pas als er lapjes tussen uit getrokken zijn en het een rommeltje wordt(lol).

Lieve groetjes, Evelyne

Carin zei

Quilters rare druiven ? Volgens mij noemen ze dat prettig gestoord :-)
Maar wat is die lapjeskast leuk ! En ik zou er zeker geen gordijntje voor hangen, dat lapje zou ik dan weer voor iets anders gebruiken .... Tot morgen !

quiltlodge gerda zei

Ik hou van druiven.
En van jouw prachtige gevulde kast.

Annelies zei

Nu hoop ik toch echt dat niet alleen je lapjes een plek hebben gevonden, maar dat je verder ook op orde bent.
Pas dan wordt het echt genieten van de lapjes.

Hermie zei

als je een keer voor de kast staat kom je er niet meer weg. :-)

Anoniem zei

hoi meis
wens je heel veel plezier, geluk en
gezondheid in je nieuwe (tijdelijke) huis

en geniet van al die mooie lappie
hoe hard ze ook smeken en schreewen
ze komen vanzelf een keer aan de beurt
gr dirry

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Als jouw lapjes helemaal tot rust gekomen zijn, komt het met jouw gemoedsrust ook helemaal in orde. Duurt een poosje, maar het komt goed!

groetjes

Wietske

Annelein zei

Wat een heerlijke voorraad!!! Ik zou subiet in kattezwijn vallen bij het zien van zoveel moois...

En ook eerst hééééééé onrustig worden en dan aan 1001 quilt beginnen.

Meid, wat een heerlijkheid!!!

AnitaS zei

Prachtig je kast gevuld met de heerlijkste lapjes.

Ritainquiltland zei

Ik ben blij voor je dat je de boel weer een beetje op orde hebt. En benieuwd in wat voor een mooi huis je nu woont. Jouw kennende krijgen we daar vast nog wel mooie foto's van te zien.

Wilma zei

Wat een pracht, ik kan ervan genieten.

Doe maar lekker rustig aan en neem de tijd want. . .
Vanzelf gaat de kast een beetje aan jou trekken . . .
" ik heb zoveel moois, kom maar iets uitzoeken"

Dan is het tijd voor jou inspiratie en dan maak je weer een mooie quilt

voor nu
Fijn weekend . . .

groet Wilma

Anoniem zei

Ga ik zomaar zeggen "wel een gordijntje"! Al was het echt alleen maar tegen het verschieten van de mooie stoffen. Verder is het een plaatje om te zien (en stiekem te hebben.....).

Marleen zei

o Ingrid, wat leuk! Ik weet dat ik bijna nooit reageer, maar ik lees altijd wel. Maar dit is dan weer zo herkenbaar, EN LEUK. Veel plezier met je volle, misschien later iets minder volle, maar waarschijnlijk nooit lege, kast met lapjes.

groeten Marleen

katrien zei

Heerlijk zo'n kast vol met lapjes om zo uit te kiezen.

Anoniem zei

Ooh,wat mooi.Een stoel ervoor, en maar kijken.gr Marianne van o

GRANNY'S HOUSE zei

Jij hebt gewoon een hele snoepwinkel; in je kast liggen en dan ook nog een waar je niet dik van wordt, wat een zaligheid ;-))
Hopelijk geniet je ook net zo van je nieuwe huisje en geef je binnenkort een rondleiding.

Groetjes
Ines

Plakhuis zei

Heerlijk die kast! Wat een prachtig gezicht. Ik ben gek op servies maar die kunnen hier niet tegen op. Enne....ik heb niks met "normale" mensen hoor! Ik ken ze niet eens LOL

Lida zei

Heerlijke vulling in jouw kast en dat je alles erin kreeg! Nu ik zou er geen gordijntjes voorhangen, gewoon er naar kunnen kijken is al smullen, maar ligt er natuurlijk wel aan waar hij staat! Fijn weekend,
Knuffel,
Lida

Hubertine zei

Gelukkig ben ik zo'n Druif!!
En geen gordijntje, deze pracht mag toch gezien worden!?

Anoniem zei

Heerlijk zo'n grote kast vol mooie lapjes!!
Groetjes en een fijn weekend,
Jetta

carina zei

Gewoon lekker zichtbaar houden die ga je toch niet verstoppen, het ligt perfect op kleur, heeft ook zo zn voordelen een verhuizing niet waar je hebt alles weer even in je handen! En je weet weer waar wat ligt. Nou nu weer lekker bloggen (we willen immers weten waarmee je bezig bent) en lekker aan het freubelen. Besos carina

marion anderson zei

wat ben je toch een gekker druif, heerlijk mensje ik geniet toch zo van je logjes, liefs marion

LuAnn zei

What a beautiful cabinet. I love being able to see all of your fabrics displayed.

Monica zei

Ne joh, niks geen gordijntjes, maar dat zou jij tóch niet doen hè. Juist zo leuk om al kijkend hiervan te genieten. Ga eerst maar even lekker 'settelen' en wennen aan al het nieuwe, dan komt de rest van zelf wel weer, groetjes

Josie zei

Love the new look of your cabinet! Full of pretty fabrics just begging to be stitched into another of your stunning quilts. It must be very noisy when you open the door and all the fabrics start talking at once!! :o))

Elza zei

Heerlijk die kast vol met lapjes,lekker voor gaan zitten en genieten.
Groetjes Elza.

Elizabeth zei

Wat een rijkdom aan lapjes, en allemaal zo mooi voor zover ik het kan bekijken!
Oh... Goof.. als er vannacht wordt ingebroken bij je, dan ben ik het hoor..

Groetjs, Elizabeth

Berna zei

Wat een heerlijke kast vol lapjes. Dat is toch puur genieten als je van lapjes houdt? Ik neem aan dat deze kast in het nieuwe huis staat?

Anoniem zei

De lapjes hebben hun plekje al gevonden. En wat voor plekje, een koninklijk plekje, een achter-de-raam-naar-buiten-kijk-plekje. Ik hoop dat je snel net zo geniet van jouw nieuwe plek als dat jouw lapjes doen.

Birgitte aka Bietje zei

Mmmmmm, ben jaloers op de kast, en nog meer op de inhoud. Wat is het leuk 'winkelen' daarin. En wat zul je daar van genieten. Heerlijk toc als alle lapjes in het zicht zo voor het grijpen liggen. Geniet er van.

Anneke zei

Home is where de gevulde lapjeskast is... En je lief natuurlijk ;-)

Margot zei

Goed Gelukt !
Het is met zo'n mooie kast toch een blikvanger in je kamer !
Al de mooie lapjes .....goeie investering ..en de lapjes beloven
met elkaar ,met jouw creativiteit , iets mooi's voor de komende tijd !!

ineke zei

Wat een heerlijke kast en zo netjes. Fijn weekend ineke

Rita zei

Gewoon genieten van die kast met al die mooie lapjes, dat moet je niet wegstoppen achter een gordijntje. Fijn weekend gr. Rita

Floor zei

O wat een rijkdom zo'n kast vol met heerlijke lapjes!
Zou best ik je kast willen winkelen.
Tja en welke lapjes ga je nu het eerst gebruiken, ze willen allemaal zo graag in een quilt komen.
Ben heel benieuwd waar je nu woont en hoe je nieuwe huis er uit ziet.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Dit is echt G*E*N*I*E*T*E*N

FIJN WEEKEND

Merian zei

Dat weten we toch al lang dat Quilters rare Druiven zijn.
Geniet maar van je lapjeskast.
Groetjes Merian

betty prins zei

Ja, rare druiven, die lapjes verzamelaars!
Mooi, jouw kast zo gevuld, een genot om naar te kijken. Hoop dat de rest ook een plekje heeft gevonden en er weer wat rust is om met die lapjes bezig te zijn!

Melody zei

What a brilliant display.

Bernadette van gils zei

wat een mooie verzameling lapjes. zou er niets voorhangen, zonde van al die mooie kleurtjes en als er zon op je kast staat kun je er altijd tijdelijk iets voorhangen tot de ozn weg is. want zou zonde zijn als je lapjes verkleuren.
hoe gaat het verder met je? al een beetje op orde in ons Brabantse land?
ben overigens nog steeds benieuwd waar je ergens beland bent. hoopp dat jullie er snel thuis voelen.
groetjes
Bernadette

Marijke zei

Heerlijk zo'n kast met echt supergoof lapjes, heerlijk om te kijken aaien en te combineren en zo netjes...
Een gordijntje??? Nou alleen als er kans is op verkleuren door het licht!
Leuk je eerste kijkje op het nieuwe plekje!
fijn weekend,
groetjes van Marijke

Guusje, zei

Wat een mooie heerlijke thuiswinkel kast vol met prachtige lapjes. Wat zullen ze het daar naar hun zin hebben.

Sabine.v zei

Schitterend ! Hoe gaat het verder met Bregje en de poezen ? Wens je alvast een rustig weekend na die drukke periode.

Browndirtcottage zei

Ohhhh, I LOVE how the cabinet looks with all your scrumptious, yummy fabrics!!! I have been hunting for a cabinet similar to this one for some time now.....no luck yet!! I want to fill mine with lovely dishes like yours was before!!

quiltsathome zei

wat een verleidelijke lapjes ! Helemaal geweldig !
En ach, ze komen allemaal wel een keer aan de beurt !

christine zei

het is een pracht gezeicht Ingrid heerlijk voor je heb je nu ook een eigen ruimte voor het quilten?ik hoop het voor je .
hier gaat het niet zo vlug meer zit een beetje in de troep vanwege de verbouwing tja weer aan het eind van het jaar pfft .

christine

Shirley zei

Zo mooi in stapeltjes houden, dat is de kunst, tenminste, bij mij, en daarom zitten ze bij mij achter deurtjes, vooral om ze tegen te houden. 't Zijn bij mij zatlapjes, haha, omdat ze omvallen, heb je hem?

Jolanda zei

Wat een heerlijke kast om naar te kijken. Alle kleuren bij elkaar en dan nog zit vaak dat ene kleurtje er niet bij, ken je dat?
Geniet maar van je 'nieuwe' kast.

Groetjes Jolanda

Quilting Moesje zei

:o) t is zeker gelukt met de lapjes --- kast !
Leuk hoor ....
Hopelijk zijn jullie zelf ook zo "passend" in jullie nieuwe thuis :o)

Groetjes,
Simone

Handige Handjes zei

Ik vind het ruilen van het servies voor de lapjes een heel goede keus!
Ten eerste valt er geen kopje meer om, ten tweede hoef je niet ieder jaar af alles te wassen en ten derde staan lapjes veel beter in zo'n kast. Bovendien isoleren lapjes je huis, dempen ze ongewenste geluiden en mocht er een stapel lapjes uit de kast kukelen: het kan niet breken.
En om alles in toom te houden: een stevig deurtje met glas houdt alles netjes binnen.
Om toch genoeg plek te hebben voor alle lapjes zit er niks anders op om zijn tijd een stapel lapjes aan te breken en er een mooie quilt van te maken....zo komt er weer plaatsje voor nieuwe aanwinsten. Verder alles ook al op zijn plekje?

Marguerite zei

Moet de foto van je kast maar aan mijn man laten zien. Ziet hij dat het bij mij nog heel erg mee valt. Ik heb nog maar een paar dozen vol met lapjes en wat los liggende stapeltjes.
Wat een heerlijke kast alleen al om naar te kijken.
Groetjes Marguerite

Birgitte aka Bietje zei

Goof, dank je wel voor je prachtige verhalen gisteren in Kessenich. Je hebt me een bijzonder mooie dag bezorgd. En dat had ik nou net nodig. Dankjewel.

Anoniem zei

Wat een mooie lapjes kasr heerlijk om naar te kijken krijg je meteen weer zin in een nieuw project ,en er kan vast nog wel een lapje bij.
Geen gordijntjes hoor zonde van het schone uitzicht.

Gr Sonja.

Rian zei

Ik ben gek op druiven..... en wat heerlijk al die lapjes bij elkaar.

Miranda zei

Wahahaha, gek Goofke! Niks heerlijker dan volle lapjes kasten en tijdens zo'n verhuis lachen ze allemaal weer eens naar je....en nu maar broeien welke de eerste keuze wordt...

Annabel zei

leuk om even op je haar blog te 'strúnen' inspirerend, ontspannend én gezellig! Maar het stukje 'verhuizen' bezorgt me kriebels en kippevel; ons huis staat te koop,word het verkocht dan moet ik flink inkrimpen; mijn verzameldrang op kreatief en brocante gebied moet dan beperkt en opgeruimd..... Maar dan heb ik wel een 'eigen'kamertje met een oude grenen linnenkast met heel veel planken voor al mijn quiltspulletjes...

Babette zei

Weer even lekker genoten van alle mooie dingen die je laat zien en alle leuke verhalen die erbij horen!!

Liefs Babette.

Petra Tiehuis zei

Wat een Superkast en alles op kleur geweldig....
warme groet Petra

MarianneD zei

Kom ik onverwacht even buurten lees ik dat je verhuisd bent! Welkom terug!Al woon ik in het westelijkste puntje van Gelderland...Brabant is hier heel dichtbij!Wat zal je Mam het fijn vinden!
Zo'n heerlijke kast vol met lapjes...geniet ervan!