donderdag 22 november 2012

"Een Blauw-Wit Wasje Vol Kantjes & Bandjes"



Het blijft spannend om te doen.
Wat?
Een quilt voor de eerste keer in de wasmachine stoppen.
Waarom?
Omdat de honderden lapjes van tevoren niet zijn gewassen,...
 En,
 je weet dan immers nooit zeker of ze niet gaan doorlopen op de witte achtergrondstof.
Het kan weleens mis gaan.
En heel soms gebeurt dat ook wel bij de quilts van Goof.

Maar, 
omdat Goof's quilts gemaakt worden om te gebruiken,...
 en dus ook vaak gewassen worden,
dat is dan wel zo fris, 
vind je niet?
 Komt het ook altijd weer goed.

Als er iets heeft afgegeven, 
gaat dat er in een volgende wasbeurt weer uit.
Tenminste tot nog toe.

De Dancing Dollies draaien ondertussen vrolijk met z'n allen rondjes in de wasmachine.
Gewoon op een normaal wasprogramma voor de bonte was, 
op 30 graden.
Deze keer zonder die speciale kleurdoekjes, 
want die is Goof vergeten er bij te stoppen.
Daarna mogen de dames in de wasdroger, 
en daar mogen ze pas uit, 
als de quilt helemaal droog is.
Wordt vervolgd.
Spannend hè,...

23 opmerkingen:

betty prins zei

Spannend, inderdaad, maar wat je zegt, je quilt komt zo lekker fris eruit! Wat zullen de Dollies een plezier hebben in die rondtollende machine...

Evy en Petra zei

Spannend! Maar zoals je al schreef, meestal komt het wel goed. (gaat hier ook al jaren goed)

Na het wassen is de quilt ook altijd extra mooi,is de spanning dus dubbel en dwars waard. Sterkte gewenst met wachten!

Groetjes,
Evy

Kleine Vingers zei

Mijn eerste quilt is nog niet af, ben nog aan het doorquilten maar het lijkt me zo spannend om de quilt te gaan wassen...
Groetjes

Annelies zei

Oei, ik doe er wel altijd colour catchers bij, maar komt vast wel goed.

Elza zei

Inderdaad spannend en straks lekker genieten van de mooie quilt.

Anoniem zei

Ja Ingrid, dat is inderdaad DURVEN, maar ook ik denk dat hier alles goed mee afloopt. Fijne dag nog en groetjes van Wilma

Carin zei

HEEL SPANNEND .... maar als het nog steeds goed gegaan is, dan zou ik me nu ook geen zorgen maken en anders .... ach zorgen kun je je altijd nog gaan maken erna :-)

Margot zei

Dat zo'n grote knoepert, van een quilt in je wasmachine past !
En dan.....het gaat vast goed ...en dan de droger ,
de dancing dolly's is dan een beauty , en de mooie kant ,
is dan een strijkbout nodig ?

Ben zeeeeeeer benieuwd , en hoor en zie graag van deze
actie !!!!!

Anneke zei

zeker spannend!!! (*bijtnagelsaf*)

Monica zei

Wassen is één spannend ding, maar de droogtrommel? durf jij dat echt aan?
Het zal vast goed komen, daar heb jij genoeg ervaring mee, maar of ik dat zou durven...?

Elly zei

Ben zo benieuwd hoe de dames na al die rondjes draaien eruit zien, misselijk en licht in het hoofd misschien, maar daarna wel heel mooi.groetjes

Annie Kingma zei

Het is gedurft vind ik altijd, maar het zal wel weer lukken nu ook.
Groetnis Annie

Evelyne zei

O jeetje spannend.......! Ik hoop dat alles goed gaat en ben nieuwsgierig naar het eind resultaat!
LIEVE GROETJES, EVELYNE

Lida zei

Spannend! Mens doodgriezelig! Fingers crossed!
Groetjes
Lida

Phyllis zei

Ik blijf het bijzonder vinden, dat je dat durft... gelukkig kunnen de dametjes tegen al dat gedraai, het zijn tenslotte de Dancing Dollies, toch? Ben benieuwd naar het eindresultaat!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ai toch, stel nou........

Nee hoor dat gebeurt niet, echt niet! Het gaat goed. Tenslotte is Goof ervaringsdeskundige

succes!

groetjes

Wietske

Joke W. zei

Als ik jou was ging ik op een stoel voor de wasmachine zitten en maar kijken en maar kijken...............
Het komt vast weer helemaal goed. Dancing dollies horen te draaien.
Joke W.

Ineke zei

Heerlijk om een schoon gewassen quilt uit de wasmachine te halen en spannend i.d.d. als je vergeten bent de doekjes erbij te doen. Zal vast wel goed komen.
Liefs, Ineke

AnitaS zei

Is altijd eng om een quilt in de wasmachine te stoppen.

Sabine.v zei

sta je dan niet aan het vensterke te kijken? (LOL) De dollies zullen in elk geval fris en monter zijn. Veel geluk!

carina zei

Spannend! En ook nog eens in de droger......aaaaaaach scarry groet carina ps geef je ons ook nog even door of het daadwerkelijk goed uit de wasmachiene is gekomen?

Wilma Kuin zei

Het blijft spannend om te wassen,... maar als hij dan weer zacht en fluffie is,.. heerlijk!!

Shirley zei

ooh ik kan me de schrik wel voorstellen, toen je besefte dat er geen doekjes bij zaten, maar het is goed afgelopen, zo te zien in het volgende blokje. Ja, bij mij moeten ze ook wasmachine-proof zijn, geen gepampel met handwasjes, daar verwen je ze alleen maar mee.