dinsdag 20 november 2012

"Dat Winkeltje"

 
Het leuke van verhuizen naar een andere plaats,
is,...
 dat je allerlei nieuwe dingen mag gaan ontdekken.
Een andere wereld,
 een andere omgeving.
 
Het leuke van DEZE verhuizing is,
dat,
 het ook een beetje als thuiskomen voelt.
 
Ik vertelde al dat Mijn Maatje en ik terug gingen naar het Brabantse Land.
Maar,
 we zijn ook een beetje terug gegaan in de tijd.
 
De tijd dat Mijn Maatje en ik studenten waren,
 verliefd op mekaar werden,
samen gingen wonen,
 en ons eerste 'allermooiste-kind-van-de-hele-wereld' kregen.
Er zouden daarna nog 3 'allermooiste-kinderen-van-de-hele-wereld' komen,
maar dat wisten we toen nog niet.
 
Die stad is ons zo vertrouwd,
en ook weer niet,
want wat is er veel veranderd de afgelopen 23 jaar dat wij er niet meer woonden.
 
 
Één heel bijzonder winkeltje dat er nu wel is,
 was er toen nog niet.
Maar dat winkeltje is voor mij helemaal geen onbekende.
 
 
 
Het is een winkeltje dat lief en charmant is.
Bomvol lapjes in kasten,
 
 
 
bakken,...
 
 
 en zakjes,...
 
 
Met kantjes en bandjes in allerlei kleuren en maten,...
 
 
En nog veel meer hebbedingetjes,
 waar dit vrouwenhart sneller van gaat kloppen,...
 
 
Een winkeltje waar 'n warme en prettige sfeer hangt.
Waar je je heel welkom voelt.
 
Een winkeltje waar ook keihard gewerkt wordt.
Kijk maar,...
 
 
Even zwaaien naar Dorien,
 die de stofjes voor de BOM van de Poezieplaatjes Quilt aan het knippen en snijden is.
 
 
Ik heb er met m'n neus bovenop gestaan, zo mooi, echt GENIETEN.
De deelnemers zullen smullen van de maandelijkse post die in de brievenbus valt,
dat kan niet anders.
 
Kom op Goof, bij de les blijven,...
Eens kijken,
waar was ik gebleven met m'n verhaal?
 
Een winkeltje,
 waar ook hele jonge quiltsters te vinden zijn,...
 
 
Hoi Mara & Robin.
Deze bofkonten wonen er zelfs.
 
En dit winkeltje,
 dat heb je nu wellicht wel begrepen,
En mazzelaar die ik ben,
laten Mijn Maatje en ik nu verhuisd zijn naar TILBURG.
 
Ik hoef nu geen 2 à 3 uur meer te rijden voordat ik het getingel van de winkelbel hoor.
NEE.
 Stap gewoon op de fiets of neem de benenwagen, zoals vanmiddag.
Gaaf hè,...
 
Weet je wat ook leuk is?
Dorry heeft me gevraagd of ik workshops zou willen geven in HET QUILTWINKELTJE.
Jeetje,
da's wel gaaf.
...
...
En spannend,...
Want ik heb eerlijk waar geen idee waarover ik een workshop zou kunnen geven.
Jij wel?
 
Wat zou jij nu echt van mij op zo'n dag, ochtend of middag willen leren of weten?
Laat het me op dit Supergoof Blog eens weten.
Ik ben BENIEUWD.
 
En wie weet,
 misschien zien we mekaar dan,...
 
Fijne avond,
en
 
 

55 opmerkingen:

paulette zei

ALWAYS such wonderful eye candy on your blog!! Thanks for sharing this gorgeous shop!!
Paulette

Annelies zei

Wel heel gevaarlijk om vlak in de buurt van een quiltshop te wonen. Niet voor jezelf, maar voor je portomonnee. Geloof me, ik weet er alles van.
Succes met je workshops ! Dat wordt nog een hele voorbereiding. (wel leuk)

quiltelle zei

Welkom terug in het Bravantse land.

marion anderson zei

nou, welkom thuis zou ik zo zeggen, fijn voor jullie dat je weer thuis komt he? wat een heerlijk winkeltje, wat is het merk van die gezellige mokken en theepot?, super gewoon, en doen hoor workshops geven, kei gezellig, knufje voor bregje , poezebeesten , geniet ervan , liefs marion

Joke W. zei

Op loopafstand van een quiltwinkel, welke quiltster wil dit nu niet.?!
En dan bij Dorry ook nog, geweldig. Ik woon er een flinke reistijd vandaan maar ben er wel een keer geweest gecombineerd met een bezoek aan het textielmuseum. Ik wens je heel veel geluk en woon- en quiltplezier in Tilburg. Voor veel mensen is verhuizen veel stress, daar is bij jou niet veel van te merken. Je moet een positief mens zijn dat kan niet anders. Petje af!
groeten, Joke W.

Terray zei

Natuuuuuurlijk kan jij hele leuk workshops geven!!
Wat heerlijk om weer "home sweet home" te zijn. Na een aantal jaren gezworven te hebben in de NOP (is je vast wel bekend) ben ik sinds 14 jaars ook weer terug in de buurt van mijn geboorte stad en die moest ik ook opnieuw leren kennen. Maar dat gaat heeeeel snel kan ik je vertellen.

Maar even terug komen op de workshops....wat jij ook voor workshops zal gaan geven, met al jouw verhalen en al jouw eigen prachtige quilts als voorbeeld kan je denk ik een hele boel mensen blij gaan maken met het leren van deze hobby. Gewoon doen wat je hart zegt.
Succes en go for it!!

Groetjes
Tertia

carina zei

He dat is toch de zelfde foto als die van mij, eehhh ja ik herken het is bij Dorry. Was ik zaterdag ook :) wauWa man wat een mazzel mag je nog meer tussen de lapjes graaien nou helemaal top. Succes ermee! Groetjes carina

Rietje zei

Hallo Ingrid, Wat leuk!!! Natuurlijk moet je workshops gaan geven! Ik heb wel een verzoek : Heel simpel de basis van het naaien met de hand en dan graag een patroon zoals bijvoorbeeld jouw sterren of een hexagon. Ik ben er zelf ook aan bezig maar doe het nog met de paperpiecing methode en volgens mij werkt jouw manier veel mooier. Dat zou ik dus graag van je willen leren!!

En heerlijk Tilburg is een stuk dichterbij.
Groet, Rietje

Ritainquiltland zei

Bofkont. Zo lekker dicht bij Dorry. Voor mij is het te ver weg anders kwam ik vast en zeker een workshop bij jou volgen.

Elza zei

Ja heerlijk Tilburg dat had ik wel gedacht, en volgens mij past de puzzel weer helemaal in elkaar. Leuk bij Dorry aan het werk. Nu ja werk, gewoon leuke dingen doen. Doen waar je goed in bent.
Geniet en heel veel succes.

Nathalie zei

Nou zeg, woon je zomaar bij mij om de hoek! (Moergestel, da's toch niet ver hè!) Ik kom je vast wel eens tegen bij Dorry! Waar je een workshop in kan geven? Lapjes en kleurtjes kiezen, waar let je op als je kiest... een soort geheim van de smid zeg maar! Dát lijkt me nou gezellig! Groetjes! Nathalie

Rennie zei

He wat een bekende winkel. Daar was ik zaterdag ook en ik heb het er bere naar mijn zin gehad. Geweldig dat Dorry je gevraagd heeft. Er komt vast en zeker wat op je quiltpad. Succes er mee!

Anoniem zei

goof de muizenhuismuisjes zijn te koop in de boekhandel /bijenkorf 8.95 euro met de kleertjes aan vh boek
http://www.hetmuizenhuis.nl/
groeten hil

Anoniem zei

Welkom thuis zal ik dan maar zeggen.

mieke zei

Ha leuk, workshops gaan geven. Maar waarin ?? Laat je fantasie maar de vrije loop ! Het is ook bij mij om de hoek ! Nou ja, 12km.
Te voet ga ik nooit, maar met de fiets wel.
Succes met bedenken en met voorbereiden.

Elly's freubel hoekje zei

Fijn dat je je alweer zo lekker begint in te burgeren in het Brabantse land.
Helemaal heerlijk, zo lekker kort bij een snoepwinkeltje
Want eerlijk...dat is het bij Dorry!
Workshops...doen! als dat is wat je hart je ingeeft
En wat het ook moge worden, op jou manier komt dat dik in orde!
Weet je het is nu voor mij zelfs ook een stuk makkelijker, om dan aan zo een Goof workshop bij te schuiven
Bof ik even ;o)))
Groetjes Elly

Simone zei

Een workshop patchen/quilten-volgens-Goof-methode ? Jij boft maar; terug in je home town en dan Dorry's shop als bonus krijgen!

Anoniem zei

What a lovely post! I wish I lived in Tilburg near such a gorgeous shop. Dorry's daughters are beauiful. All the best to you Ingrid and your beloved in your new home. Ann x

Anoniem zei

Dat klinkt toch wel als een hele gelukkige vis in het juiste water ;o)

En jeempie, dat jij nog vraagt wat wij van je willen leren? Wat dacht je van de mooie kleurkeuzes? Het geduld? De juiste sfeer? En oh.. misschien ook wel gewoon, heel gewoon de technieken? ;o)

Unknown zei

Wat een superheerlijk winkeltje laat je ons hier zien zeg, genieten!
Wat fijn dat je er workshops zou willen geven, je vind vast iets heel leuks om te maken.
Was het maar niet zo ver...zucht, ik zou me meteen inschrijven hoor ;)
Liefs, Sonja

AnitaS zei

Oei gevaarlijk. Zo dicht bij een leuke quiltwinkel.

Stijntje Vinke zei

Wauw, wat heerlijk dat er zo'n prachtige winkeltje binnen handbereik zit, en dan ook nog workshops geven ... zucht, jammer dat ik zo ver bij Tilburg vandaar woon, anders kwam ik zeker ! Maar zeker weten als ik nog eens in de buurt ben dan ga ik ook kijken bij Dorry, geniet lekker van al dat moois !
groetjes Stijntje

Quiltlia zei

HEEEE stadsgenoot,ik zat vanochtend op hetzelfde plekje op de koffie gezellig bij Dorien aan tafel.Het is altijd een feestje om daar te zijn.Ik was op mijn fiets maar had ook net zo goed net als jij met de benenwagen kunnen komen,mischien wonen we ongemerkt bij elkaar om de hoek.
Groetjes Lia

betty prins zei

Het maakt mij helemaal niet uit wat je ons wil leren..ik geef mij bij voorbaat al op!!
Heerlijk voor je dat je weer in je geliefde stad bent neer gestreken en dat winkeltje.., ja een paradijsje voor stofjes liefhebbers

Bernadette van gils zei

hallo Ingrid (supergoof)
wat leuk dat je bij mij in de stad bent komen wonen en ik zou het supergaaf vinden om een workshop van je te krijgen want ik bewonder al die mooie quilts die ik op je foto's voorbij zie komen. En daar ik nog maar een beginner ben, kan ik nog heel veeeeeeeeel van je leren.
Hoop je ook eens bij Dory te ontmoeten want ik kom er niet zo vaak als ik zou willen maar als ik er ben, geniet ik voor de volle 100 %
groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Hoi, Ingrid, heerlijk hè weer terug in Tilburg. Ik ben zo benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden met die workshops, maar ik weet nu al dat het heel druk zal worden. Fijn dat je dit kunt doen. Groetjes Wilma

Shirley zei

Bofferd, de dealer praktisch om de hoek, wie zou daar niet willen wonen? En waar jij workshops in zou moeten geven? Lekker je eigen ding, back to basics! Misschien wel een workshop van de ooievaarshuis?

Shirley zei

de ooievaarshuis-quilt moet dat zijn, die met dat grote hart, je weet wel....

Anoniem zei

Welkom in Tilburg, ik vind het ook een leuk winkeltje. Groetjes van Roodkapje

Marijke zei

Heerlijk zo'n winkeltje in de buurt met mooie lapjes altijd fijn om even naar toe te lopen!
En wat voor workshops??? Ik denk dat het al zo leuk is om bij jou aan tafel te zitten dus... alles is goed maar wat ik erg leuk zo vinden om je spelen met lapjes en kleurtjes te ervaren en hoe jij het een en ander aan elkaar maakt!
Fijne dag,
groetjes van Marijke

Marijke zei

Een mooi verhaal en leuk dat je je er al helemaal thuis voelt.
En dan lessen te mogen geven in zo'n schattig winkeltje wat gaat dat een fijn gevoel geven .

Lida zei

Je bent dus in een heel gezellige stad terug gekeerd en dan ook nog vlak bij Dorry, geluksvogel! Nu jij weet vast wel iets te verzinnen om al die vrouwen uuuuuuuuuuren lang bezig te houden, en quilten á la Goof moet ook een feestje zijn! Genieten dus, knuffel
Lida

KijkDaarIs zei

Heerlijk hé om zo dicht bij een quiltwinkel te wonen...;0)
ik weet er alles van..bakken met fq-scrapzakjes-meters stof....;0)
fijn dat je je plekje weer hebt gevonden...Bofferd..;0)
en ehhh,,het winkeltje boft ook maar met jou in de buurt...al die mooie quilts die je maakt..zijn een inspiratie voor heel veel quiltsters...;0)
Hoe gaat het met Bregje???..kan zij haar draai ook vinden??
Fijne dag....

Bizzy Martine zei

Wat fijn voor je, dat je workshops gaat geven!!!! En je zal wel een onderwerp vinden voor je workshops, een duizendpoot als jij.....dat komt wel in orde!!!!
Groetjes, Martine

Vlijtige Handjes zei

Mijn vermoeden is bevestigd. Goof is back in Tillytown. Gezellig! Bij de workshop dacht ik ook direct aan de Ooievaarsquilt. Als ik weer beter ben kan ik weer lekker naar de BEE en ga je vast vaker zien.
Welkom thuis.........

Anoniem zei

Oh Ingrid,

ik wist wel dat je een 'quiltjunkie' bent, maar om nou helemaal naar Tilburg te verhuizen zodat je tenminste vlak bij je favoriete dealer woont gaat toch wel een beetje ver, vind je niet? ;-) Maargoed, we hoeven ons in ieder geval geen zorgen meer te maken of je wel snel zult wennen in je 'nieuwe oude woonplaats!' Dotty heeft zo'n heerlijk winkeltje, ik herkende het al aan de vloer. Veel plezier daar samen!

groetjes Betty.

GRANNY'S HOUSE zei

Dat moet een soort hemel op aarde zijn voor jou, zou het voor mij ook zijn en dan zo dichtbij, levensgevaarlijk ;-))
Ik vind het trouwens altijd zo leuk dat jij zo heerlijk optimistisch bent en blijft, daar kan menigeen een lesje van leren, want jij bent ook een mens van "Als er een deur dicht gaat, gaat er ergens anders weer een open " zo blijven, want het helpt je door de moeilijkste periodes heen.

Knuf Ines

Wilma Kuin zei

Oh wat woon je bij een heerlijke winkel in de buurt,... en les geven zeker gaan doen!! Leuk ipv het kramen,.... jippie nieuwe baan!!
:o)

Carin zei

Geweldig toch om dicht bij een quiltwinkel te wonen, het is je gegund. Hoef je niet meer zo lang te rijden om mooie lapjes te scoren :-)
Aan de vele reacties te zien heb je misschien al genoeg ideeën gekregen voor workshops, maar anders zou misschien iets zijn die wedddingring of mariniers compass (ga nu even van mezelf uit waar ik problemen mee zou hebben om te maken) of misschien wel eentje die jezelf ontwerpt? Dat vind ik nu een van de mooiste dingen... het helemaal zelf verzinnen van een quilt(tje). Na de supergoof blues ben ik nu weer bezig met een zelfverzonnen kerstquilt. Misschien toch eens patronen gaan uitbrengen hahahahahahaha .......

Inge zei

Hé Ingrid, superleuk dat je nu in Tilburg woont en lekker te voet naar Dorry kan. Jammer van het nieuwe oude huis misschien, maar dit gaat ook weer helemaal jouw plekje worden, want waar jij bent met je maatje, je beesten en alles wat je lief is, daar is het fijn. Je maakt het gewoon fijn en gezellig met je quilts, je lapjes en alle leuke spulletjes. Een huis is en blijft een hele berg stenen, ouwe stenen, nieuwe(re)stenen, maakt niet uit. Een mooi uitzicht is heerlijk, maar als je dat niet hebt (zoals ik) zoek je het gewoon meer binnen.De binnenkant is echt het belangrijkste, daar speelt zich een groot gedeelte van je leven af en dat komt goed bij jou. Amen, oma heeft gesproken LOL
Een workshop volgen bij jou is nu voor mij ook goed te doen. Eindhoven schuurt lekker tegen Tilburg aan en ik ben kind aan huis bij Dorry. Mij maakt het niet uit wat voor workshop je gaat geven, vind alles leuk!

Groetjes,
Inge

ine zei

De stad van je studietijd...toen wist ik t al. En anders wel door de foto's van HET winkeltje. Die vloer in de gang....speciaal voor een quiltwinkeltje ontworpen lijkt wel!!
Wat fijn om weer terug te zijn in Brabant en lekker dicht bij je moeder.
Dat is echt thuiskomen.

Een workshop van jou? Een aankomend beginneling zoals ik....als ik tijd heb kom ik sowieso.

ineke zei

Wat een leuke nieuw uitdaging. Veel plezier groetjes ineke

Anoniem zei

Terug in het Brabantse land, wat zal je moeder ook blij zijn dat je weer in de buurt woont. Heerlijk dat de verhuizing achter de rug is en nu begint het grote genieten weer. Zeker nu je zo dicht bij Dorry woont en er zelfs nog eens aan de slag gaat. Ik wist wel dat er iets spannends zou gaan gebeuren na je "blogvakantie". Heel veel succes en groetjes, EllyvD

Elly zei

Wat leuk dat je weer terug bent bij je roots. Helemaal super dat je workshops gaat geven, het is wat uit de buurt, maar je weet maar nooit.
Ik wens je heel veel woonplezier, maar als ik dat zo lees gaat dat helemaal lukken.lieve groetjes

Maria zei

Oooo, Dat is toch het mooiste dat er is; je hobby kunnen uitoefenen,en dan in zo'n mooi winkeltje; super!!! ik zal eens gaan zien hoeveel kilometer het van Beveren-waas is, of dit gaat lukken??? In ieder geval héél veel succes gewenst!!!!Groetjes,
Maria.

Margreet zei

Wat een bofferd ben jij zeg ! Op loopafstand van zo'n heerlijke quiltwinkel wonen....Geniet ervan !

Phyllis zei

Oh, wat super zeg, zo gezellig dicht bij Dorry en haar heerlijke winkel. Workshops? Bijv. zoals boven al stond: quilten op jouw manier, of bijv. iets met kleuren, die zijn bij jouw quilts ook altijd zo mooi. Of misschien kan je zelf een quilt (of een paar kleintjes) ontwerpen (kan je vast na al die ervaring) en kan je workshops geven waarbij de deelnemers dan een begin van die quilt kunnen maken (stoffenkeuze, paar techniekjes en zo),of appliceren etc. etc. We zien het graag komen!

christine zei

oh ingrid wat zit je nu ver weg. maar ik denk dat het voor jou wel erg goed is. terug na je lieve brabantse land.
en zo dicht bij Dorry heerlijk voor je .
maar je weet het he de koffie staat altijd voor je klaar hier .
christine

josé zei

Lieve Ingrid fijn dat je weer thuis bent, in het Brabantse land. Ik kom een keertje kijken daar, dit wil ik al zo lang.Naar Dorry!! Nog nooit geweest.

Lieve groetjes en heel veel succes met alles wat je gaat doen.José

Phebe and Jane zei

Leuk voor je dat je weer terug bent in Tilburg. Ik ga daar over anderhalve week voor het eerst in mijn leven naar toe. Dan ga ik zeker de beroemde winkel van Dorry bezoeken.
Groetjes,
Marian

Karen zei

All those pretty fabrics. So much inspiration. I could play all day in that shop.

ine zei

Was ik nog vergeten te zeggen....
het allermooiste-kind-van-de-hele-wereld.....
neeje neeje
dát heb ik!

☺☺☺☺☺

Anoniem zei

Hallo Ingrid,

Een idee voor een workshop: patchen met de hand op de Goof-manier.
Ik maak tot nu toe zowat alles met de machine, dat van jou wil ik ook graag leren.
En veel plezier in je oude studentenstad!

Groetjes,

Beppie.

Ann zei

Hoi Ingrid,
Zo zie je maar dat elk nadeel ook z'n voordeel heeft! Super om nu één van je favoriete winkels binnen handbereik te hebben (natuurlijk ook wel verleidelijk om er vaak langs te gaan en iets te kopen :-).
Ik zou gaan voor een les in de mandjes of voor het aanleren van appliqueren met needleturn!
Groetjes,
Ann

Anoniem zei

Hopelijk ga je heel veel workshops geven want er is vast veel belangstelling. Ik zou graag van jou willen leren hoe je toch altijd (met soms simpele lapjes) tot die prachtige kleurstellingen komt..Kan ik me alvast inschrijven ? Veel geluk in Tilburg !
Conny