vrijdag 17 augustus 2012

"Met Sint-Juttemis, als de kalveren op het ijs dansen",...."


Het is hier, op dit Supergoof blog een beetje stilletjes,
vind je ook niet?


Dat wil niet zeggen dat er niets gedaan wordt.
Achter de schermen wordt hard gewerkt,
aan van alles en nog wat.
(dus mocht jij, en jij en jij en jij,....
op een mailtje van mij wachten,
nog even geduld,
sorrysorrysorry en sorry).


In de vrije ogenblikken worden er quiltsteekjes gezet in de Dancing Dollies.
Want die Dansende Dametjes willen heel graag,
 als een 'echte' quilt meedoen in de
En die datum begint al aardig dichtbij te komen,....

Als ze niet af zijn, mogen ze natuurlijk ook mee.
Maar ja,
het line-dance groepje heeft het rare idee dat ze dan voor 'spek en bonen' meedoen.
Dat is natuurlijk helemaal niet zo,
 maar praat 't maar eens uit die kleine eigenwijze en o zo ijdele koppies.

Daar begint deze Goof niet aan.


Goof quilt rustig en gestaag door,
 en als het straks heel warm gaat worden,
 zet ze er een ventilator naast.
En een teiltje koud water voor de 'voetjens',...

Ondertussen baalt ze wel,
dat ze geen foto's meer kan uploaden op dit blog.
 Blijkbaar heeft ze dat 't afgelopen jaar te fanatiek gedaan. 
Want foto's plaatsen zoals eerst,
 dat gaat nu niet meer op de oude vertrouwde wijze.
Terwijl de foto's voor het plaatsen weldegelijk flink verkleint werden.

Goof heeft voor dit verhaaltje gebruik gemaakt van TinyPic,
omdat ze dat ook doet voor foto's op het Quiltersprikbord.
Dan hoeft ze zich niet te verdiepen in allerlei nieuwe regeltjes.
Dat scheelt zoveel in TIJD,...

Iemand misschien een idee over een goed & gratis fotoprogramma?
Dat ook zeer makkelijk te volgen is,
voor iemand die eerst alles 100 keer moet doen voordat ze het snapt??
En,...
 die eigenlijk een NU EVEN NIET MOMENT heeft,
maar hier toch echt niet onderuit kan, wil ze leuk verder kunnen bloggen???

HELP,...
Misschien dat ik de oplossing binnenkrijg met Sint Juttemis. (klik)
Verhip,
 laat Sint Juttemis nu op 17 augustus vallen,
dat heb ik nooit geweten, maar,....
't komt wel heel goed uit.
;o)

Fijne zonnige dag allemaal,
en,

48 opmerkingen:

Anoniem zei

Tsja, dan maar lekker line dancen ipv foto's OPLADEN.

Rita zei

Wat zijn je dollies mooi en kan me voorstellen dat ze graag mee willen en ja dat met die foto's daar kan ik je helaas niet mee helpen. Fijne "zonnige"dag. gr. Rita

GRANNY'S HOUSE zei

Ik ben blij dat ik bij blogger zit, die is zo gemakkelijk.
Ik gebruik een fotoprogramma van mijn fototoestel en en om snel te verkleinen gebruik ik paint, de gratis versie.

Groetjes
Ines

Phyllis zei

Zit daar een maximum aan, dan? Ik doe ook maar wat, had ik geen idee van, ik verklein nooit, zou niet weten hoe.... mocht je een manier vinden, misschien kan je dat dan publiceren voor andere bloggers..?
Je Dollies zijn geweldig en wat wordt het quiltwerk weer mooi. Hoop ze ooit in het echt te kunnen zien... sterkte met quilten komend weekend....puf...puf

Lysbeth zei

It's a beauty je dancing dollie's.

gr.Lysbeth

Yvonne zei

Ik zat een poosje geleden ook aan mijn limiet. Heb maar een abonnement afgesloten voor een paar euro per maand. Kan ik tenminste ongelimiteerd foto's plaatsen zonder gedoe.

Marion B. zei

Wat wordt je quilt prachtig!

Unknown zei

Verheug me er op om de dametjes in Oldenzaal in het echt te zien.
Gr. Janny

Juicybear zei

Ik vind je dancing dollies schitterend, zo anders in dat blauw maar erg mooi. Ik ben al benieuwd wanneer je aan je Burnt quilt gaat beginnen:-)
Groetjes Anneke

Annemarie zei

Ik heb nu al heel veel zin in de trunkshow in Oldenzaal, helemaal nu de dametjes ook mee komen ;-)

Tot dan!

Annemarie

Anoniem zei

Ben geen blogger,dus kan je niet helpen.Ben al blij,dat ik weet hoe m'n eigen foto's op internet en in mailtjes te zetten!
Succes met het quilten van je Dollies.
Lekker met de b...eh voetjes bloot in een teil.
groetjes,Truus uit Drenthe

Diana zei

Wij hebben IRFAN VIEW en dan kan je een flink aantal foto's tegelijk verkleinen (een batch). Het is een gratis te downloaden programma. En ik vind het makkelijker dan Photoshop. Maar het is natuurlijk zowiezo even wennen. Als je meer info nodig hebt, laat het me dan maar via een mailtje weten.

Carin zei

Wauw .. wat worden je dames prachtig... de blauwe rand wond het middenstuk komt zo mooi naar voren !

Ik heb je even een mail gestuurd over een programma met een korte uitleg dat ik zelf ook gebruik en de foto's qua grootte KB echt klein opslaat.
Enne ... mocht je geen tijd hebben om terug te mailen (lees net dat je in tijd nood zit LOL), dan hoeft dat ook niet MITS je vragen hebt uiteraard over dat programma :-)

Erica zei

Misschien een "eigen" webpagina beginnen met blog? Die hoeven niet duur te zijn en wèl supermakkelijk! Zelfs ik snap de uitleg LOL Mocht je meer willen weten hoor ik het wel.

Margot zei

Ha, jij luistert dus naar radio 5 ?
Daar hoorde ik de story van St Juttemis ,vandaag,
de 17e , naar de heldin Judith !

Wist ik ook ni , zo leer je nog es wat , hoewel , zulke dingen vergeet je weer !
Maar ik gebruik de uitdrukking , :
ja, met st.juttemis zeker ! , best wel eens !!

Bijvoorbeeld , een quilt door quilten , vragen ze aan mij , en ? wanneer istie klaar ?
Met st.juttemis, zeg ik wel eens .
Maar jij bent al zeeeeeeer vlotjes !!
Het gaat je lukken !!!
Zeer hartstochtelijk quiltwerk lever jij !!
En het ziet er prachtig uit !!

Anoniem zei

Ik miste je al, je verhaaltjes zijn zo verslavend {lol}sterkte met de warmte . Wat worden de dollies mooi.

gr Sonja B.

Marga (MarPie) zei

Tja, ik heb een dochter die ACDSEE [hoop dat ik het goed spel] voor mij op de pc gezet heeft. Werkt heel prettig. Maakt de foto's niet meer groter dan dat het grootste getal 850 pixels heeft. Zit denk ik nog niet aan mijn tax.
Kan je niet helpen jammer.

Groetjes,
Marga♥

Heleni zei

Wow wow, het was niet de bedoeling maar ik begin wel een beetje verliefd te worden op je dollies.
Wat wordt ze prachtig nu.

Heleni zei

Bijna vergeten, maar ik zet foto's van camera naar mijn bestand op pc en op het blog kan ik ze heel makkelijk uit t bestand halen. Zonder vergroten of verkleinen.

Boites et Bobines zei

Wat een mooie quilt. Prachtig ! En het quilten schiet toch lekker op zo te zien. Ik doe er soms een jaar over om een hele quilt door te prikken.
En veel succes met de trunkshow.
Geen zin om er eens eentje te houden in Frankrijk ?

Groetjes
Jeanine

Dawn zei

I would love to see your trunk show!
Your Dancing Dollies is coming along - beautiful

Helen zei

Het is een prachtige quilt. Hopelijk ook te bewonderen bij you trunk show in Oene. Een wie weet ontmoet ik jou daar ook :)

Anoniem zei

http://imgur.com/ is een fotoprogramma waarbij je ook kan inloggen met je google-account. De link die je dan bij je foto krijgt, kan je in het bericht zetten. Dit is een gratis programma. Ik gebruikt het al een tijdje zonder problemen.

De dames worden erg mooi en ja, logisch toch dat ze niet voor spek en bonen mee willen. Ze willen dansen!

Groetjes, Renske

Joyce zei

Zegguhhh die dametjes willen VAST EN ZEKER vóór de 28e ook rondedansje maken!! Ik trek m'n dansschoenen alvast aan........ ;o)))))))))))

St. Juttemis bestaat?? Nou dat ga ik m'n moeder vertellen.... heb nog héél wat tegoed dan :0))

Joyce zei

Blijf hier tot de volgende St. Juttemis hoor....... wat een geweldig quiltwerk maak je toch!! Die kleine blokjes in die rand... super!!

Ineke Original zei

Ha Ingrid,
Wat wordt de Quilt prachtig. Wat een werklust. Het probleem met foto's plaatsen is zo opgelost.
Even wat oude foto's verwijderen op Picasa web. Nooit geweten dat ze daar ook stonden? Ik ook niet. Tot dat ik hetzelfde probleem had als jij.
Veel succes,
Ineke van den Akker

marga zei

Ik dacht al waar zit ze nou maar ik zie het al druk met de dames aan het werk. het is toch wat kom je een keer in de buurt 12 km is toch in de buurt ben ik er niet om naar de ringen vingerhoedjes en de dames te kijken.
Dus blijf ik het blog maar volgen zit niets anders op.
Groeten
Marga

Berna zei

Wat worden je dametjes mooi! Komt al heel wat leven in deze dancing Dolly's. En is dat het bewuste zakdoekje dat daar in het midden ligt te pronken?
Goed weekend! Ga maar lekker met de voetjes in het water tegenover je hangen 😃☀

Floor zei

Ik had ook al van iemand gehoord dat je blog op een dag vol kon raken met die grote foto's.
Nu heb ik het toestel zo ingesteld dat hij direct foto's maakt met kleine bestanden.
Kijk even in de gebruiksaanwijzing.
Wel een nadeel als je ze ook wilt afdrukken, dan worden de foto's minder mooi, maar voor het blog gaat het prima.
Maar ja, het is nu al vol, dus eigenlijk heb je daar niets meer aan.
Je kunt wel ruimte bijhuren geloof ik. Kost elke maand wat.
Of misschien oude foto's weghalen, weet niet of dat helpt. Zou je kunnen proberen.
Groetjes,
Floor

Marijke zei

Je dansende dametjes worden nog mooier, zie springen naar voren door het prachtige quiltwerk ooo zo mooi dat gequilte ruitpatroon om het midden zelfs voor de computer heb ik de nijging om er even overheen te wrijven.
Ben benieuwd wat voor oplossing je vind voor het fotoprobleem,
fijn zonnig weekend,
groetjes Marijke

Unknown zei

Of je dancing dollies af zijn of niet, het is en blijft een mooie quilt en zeker de moeite waard om te laten zien!! Voor een goed en gratis fotoprogramma kan ik je alleen maar Picasa aanraden. Ik vind het erg prettig om mee te werken en je kunt er evengoed een hoop mee....wie weet heb je er wat aan. Gewoon op google intikken en dan vind je 't programma vanzelf!

Groetjes, Debbie

Françoise zei

Om het aantal bites te verminderen gebruik ik altijd Microsoft Office Picture manager, dit zit standaard in het Office pakket. Heel simpel bijsnijden, draaien, maar ook dus verkleinen zodat het geschikt is voor het web.
Het is even een extra handeling,maar wel simpel te snappen.
Succes ermee...

Anoniem zei

Herkenbaar, ook ik zat ineens zomaar aan mijn limiet.. blijkbaar! Ik verklein ze nu met Paint, per stuk, naar max 500 pixels. Best even een werk, maar tja, ik wist zo gauw ook niet hoe ik het anders moest doen.. Je dolly's worden prachtig, ik kan niet anders zeggen, complimenten Goof! Ga zo door..:)!!

Annie Kingma zei

Je Quilt werk is prachtig, ik hoop de dansende dolly te zien als je in Hijum komt.
Verheug me daar nu al op.
Handig programmaatje van het Internet Fastone Photo Resizer .
Kan je heel handig een map voll foto's verkleinen en lichter maken.
Je maakt even een sub mapje, en daar de verkleinde foto's in.
De originele bewaar je voor afdrukken,enz.
Groetnis Annie

Hermie zei

een hele eenvoudige manier om foto's te verkleinen is : klik een foto aan, houd de shift knop ingedrukt en klik de laatste foto aan. Dan zijn ze allemaal blauw. Daarna klik je rechts op je muis en zegt verzenden naar emailgeadresserde en stuurt de mail naai jezelf, dan worden ze vanzelf verkleind, of soms kun je de grootte aangeven. Als je de mail binnen hebt sla je de bijlagen op in een map en daar staan dan de verkleinde foto's in.

betty prins zei

Wat zijn je dollies lief, zoals zij daar gequilt en al dansen...
Wat een hitte met dat quilten!
Wb je max aan foto's,ik kreeg ook een paar maanden gelden zo'n mededeling, snapte er natuurlijk niets van (wist ook niet dat je foto's te groot konden zijn..) Ik baalde enorm, maar tot mijn verbazing kon ik een paar dagen later weer gewoon foto's uploaden.. Ik heb geen abonnement afgesloten, tot nu toe gaat het goed, dus misschien even wachten met allerlei veranderingen, je weet maar nooit...

Marguerite zei

Wat word je quilt mooi zeg!!
Groetjes Marguerite

LuAnn zei

Hi Ingrid I think you are asking about a photo program? I use Picasa. There is a "Blog This" button in that program that sends the photos right to your blog. I really love your Dancing Dollies quilt.

Unknown zei

Wat een prachtige quilt echt een super...!

Voor de foto's gebruik ik ook Picasa. Gaat makkelijk en hoef nooit te verkleinen dat doet picasa voor je en het programma wordt veel gebruikt want er staan wat patronen op de picasa blogs....wauw.

Fijn weekend en vrolijke groetjes Renée

LOTJE zei

Het wordt prachtig! En de een-na laatste foto met half gequilt hal niet gequilt is echt mooi om te zien, wat een verschil

Plakhuis zei

Hoihoi, een tijdje terug kreeg ik ook die melding. Ik balen natuurlijk. Heb een deel van mijn foto's in picasa geruimd die ik toch niet nodig had en toen bleek ik weer gewoon foto's op mijn blog te kunnen zetten. Tot nu toe gaat het weer goed. Ik verklein mijn foto's nooit. Dusssss...ik niet weten....wacht maar weer een volgende melding af.
Je dametjes zijn mooi maar die had ikk natuurlijk maandag al gezien.

Anoniem zei

Ik vind de tip van het frisse voetbadje geweldig, heb het ook gedaan en het koelt zo lekker af :-)

Shirley zei

Zwaai zwaai, drukke dame, wat ga je lekker met de dollies, het ziet er al heel mooi uit!
Ik las een tip van iemand om de oude foto's te verwijderen uit je mapje, NIET doen hoor, want dan verdwijnen ze ook uit je blog, en dan zie je kruisjes.
Tips genoeg gekregen, ik zet m'n foto's op Photobucket, heb daar al jaren een betaalde abonnement, maar sinds kort gebruik ik ook Picasa3 om collages te maken, en daar komen de foto's die je op de pc heb gezet automatisch op, zodra je deze opent. Handig!

Quilting Moesje zei

Wat een ( Mooi) werk ... en dat met de warmte aan je Dollies !

Ps,
Het verhaal van Betty Prins ... herken ik ...
een paar maanden geleden stond er bij mij ook dat ik aan mn max zat voor foto's uploaden en plaatsen.
(had helaas ... "in paniek ...(o)" een paar ( dacht overbodige) foto's verwijderd, waardoor ik nu bij sommige reakties of als volger met een uitroep teken sta inplaats van een profielfoto ... en kon nog steeds geen foto's plaatsen.
Maarre nu al een tijd geen problemen meer met foto's plaatsen , ook zelf niets meer er aan gedaan dus ...
Succes hoor !
Groetjes,
Simone

sylvia zei

ohjee, ik kan je niet helpen en moet dus vanaf nu in ieder geval mijn fotos kleiner maken: ben daar vaak te lui voor.......haha!!
en ik heb al zoveel fotos staan van onze huisjes!! Nou ja, ik wacht af.....
succes met je danseressen, je hebt nog even!! Gaat het goed met ut pootje?
groetjes, Sylvia

Lynn Dykstra zei

so beautiful

Anoniem zei

He bah.. ik heb er al meer over gelzen. Tot op heden (klopklop) nog geen last van gehad, maar voor hoe lang nog?
Sorry dus vanaf mijn kant, ik kan je bij deze geen handje helpen.

Fijn om weer terug te zijn!

Lida zei

Oh die meiden zien er echt goed uit en je steekjes gaan zoals gewoonlijk weer vliegensvlug of lijkt dat maar zo? Veel plezier met je steekjes, knuffel
Lida