woensdag 17 augustus 2011

"Bravo,... Dat was een goed schot!"

 
100_2058

Zie hier, belangrijke heren zetten hun beste beentje voor in een gezamenlijke missie!

De plaatselijke Schutterij toog afgelopen vrijdagavond eensgezind op pad om korte metten te maken met het slechte weer, iets waar menigeen toch echt wel helemaal klaar mee was,… Het doel was vast om met mannelijke spierkracht, munitie en de kanonnen van het stadje, enkele zeer hardnekkig boven Nederland liggende donderwolken uit de lucht te knallen,…

 Het had niet meteen het zo zeer gewenste effect,… maar gelukkig,…enkele dagen later straalt het stadje weer vrolijke gezelligheid uit, mede door het prachtige zomerzonnetje dat zonder zichtbare regenwolken hoog aan de hemel staat.

De vakantiemensen op hun bootjes in de haven liggen ineens niet meer zielig te verregenen, welnee,… zij zien er zelfs in de ogen van deze landrot, best wel benijdenswaardig uit,…
Maar,… dat vind ik ook van dit plaatje,…

100_2060

MEER dan *6000*  vingerhoedjes liggen hier achteloos op het bankje voor het nieuwe oude huis gedrapeerd,…

100_2063

Gaaf hè,…

Ze zijn allang weer mee naar binnen genomen, want het wordt tijd voor 'n eindsprintje,… Terwijl ik daar zo mee bezig ben, geniet ik op mijn beurt van het lawaai dat van de eerste verdieping komt. Het is jongste zoon Thomas die net, ongelooflijk bruinverbrand, terug is van 'n gave surfvakantie in 'n warm land buiten ons eigen Nederland.

Terwijl Thomas vast 'n beetje weemoedig terugdenkt aan zon, zee, strand en al wat daar allemaal nog meer 'n jongenshart sneller doet kloppen, is hij op zijn beurt ook bezig met 'n zeer belangrijke missie,…
Het in mekaar zetten van boekenkasten voor de blauwe kamer,…

100_2065

Wat is het geval?

Alle boeken zitten nog ingepakt, want onze geliefde grote boekenkasten konden niet heelhuids de trap van het nieuwe oude huis opkomen. Gelukkig hebben zij 'n goed plekje gekregen bij Loes van de tweedehands boekenwinkel 'n straatje verder, dus om hen hoef ik me geen zorgen te maken,…

Maar ja die boeken hè,… daar moet toch een kastje omheen,… Al was het alleen maar, omdat de quiltboeken ook nog goed ingepakt zitten, met daar ergens tussen verstopt, dat ene belangrijke boek waar de vingerhoedjesquilt uit komt,… Deze Goof kan geen cijfers onthouden, en weet nu het preciese 'vingerhoedjesnogtemakenaantal'  niet meer,… Het was ergens in de 6500, dus ik kan nog eventjes vooruit,…
Van sommigen bewoners van het nieuwe oude huis, hoeven die boeken echter helemaal niet zo snel uitgepakt te worden,… de 212 dozen vormen immers zo met z'n allen bij mekaar,…
jawel,… wie had dat ooit gedacht,… 'n pracht van 'n leeuwenrots,…

100_2068

Fijne dag vandaag, GENIET er van!

Dit is een verhaaltje dat eerst op www.supergoofweb-log.nl stond. Ik ga proberen om wat verhaaltjes van weblog die daar nog staan, over te plaatsen,... ben benieuwd!
De reacties kan ik waarschijnlijk niet mee verhuizen,...




3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hello Ingrid, it is so nice to see your old pictures here now. All the best, Ann

ria vogelzang zei

Veel succes en helemaal niet erg om ze allemaal nog eens te lezen!!!
Ik hoop het!!!!
Liefs, Ria.

Joyce zei

Vergeet je niet af en toe te slapen?
;O)))))))))))))