dinsdag 5 juli 2011

"Gluren, Turen & Terug Koekeloeren"

 
100_1929

Bregje, de Ierse Wolfshond heeft 't er tegenwoordig maar druk mee. Waren vroeger haar dagen gevuld met 't inspecteren van 't gras der Nederlandse polder, tegenwoordig is dat andere koek.

Deze vrouwelijke uitvoering van 't allergrootste hondenras woont sinds 'n paar weken midden in het centrum van 'n heuse stad, met vanuit het huis, werkelijk waar, 'n grandioos uitzicht,… Bregje valt bijna om van verbazing bij het zien van allerlei mensen, groot en klein die vlak langs haar ramen voorbij gewandeld komen,… Ze gluurt en tuurt,… kijkt iedereen helemaal na, totdat ze 'weg' zijn, om dan vlug haar koppie naar de andere kant te wenden voor nieuwe 'slachtoffers' die wederom van top tot teen bekeken worden,…

Natuurlijk blijft Bregje zelf ook niet onopgemerkt,… menigeen koekeloert enthousiast door de ramen weer terug. Ergens anders zou dat raar gevonden worden, maar in dit stadje kijkt niemand daar meer van op. Het 'barst' hier momenteel van de vakantiegangers uit binnen- en buitenland die met een fototoestel in de aanslag allerlei kiekjes nemen.

Na een paar weken begint 't wonen in 'n openlucht museum te wennen,… maar het vakantiegevoel, dat hebben we nog steeds.

Want waar kijken Bregje, en ik natuurlijk ook, nu 't liefst de hele dag naar?

100_1933

Tja,… naar zo'n mooie sloep die net binnengevaren komt,…

100_1934

Of wat dacht je hiervan, wat een plaatje hè,…

 Bregje en ik zijn simpele landrotten en zien vol verbazing en met veel plezier, al het 'gedoe' op het water aan,…
Soms vergeten we gewoon dat we ook nog andere dingen moeten doen, zoals quilten,…

100_1927

O,…  en uit wandelen gaan, geloof ik,…

Wandelen kunnen we hier ook héél goed. Binnen 5 minuten tijd, lopen Zij & Ik over 'n dijk met aan weerszijden van de weg, miljoenen grassprietjes die wederom geïnspecteerd moeten worden,… Om daarna met een diepe, diepe zucht 'bewaterd' te worden,… dat wateren én inspecteren doet Zij natuurlijk,… niet Ik,…

Want al dat water voor de deur brengt zo'n grote Ier alleen maar op 't idee dat zij dat zelf nog veel beter kan,… En dan zijn die 5 minuten wandelen, of een halve minuut hollen, naar die dijk wel heel erg fijn!
Bregje als scheepshond lijkt me dan ook geen strak plan,… wat dacht je wat,…

Fijne avond allemaal!
 Dit is een verhaaltje dat eerst op www.supergoofweb-log.nl stond. Ik ga proberen om wat verhaaltjes van weblog die daar nog staan, over te plaatsen,... ben benieuwd!
De reacties kan ik waarschijnlijk niet mee verhuizen,...

Geen opmerkingen: