vrijdag 29 juni 2007

"La Fleur"

Gisteren, samen met DH, op stap geweest. We hebben een heerlijk dagje-uit gehad, dat begon met een lunch bij "La Fleur" in Doesburg. Het is een bijzonder sfeervol restaurant waar een heleboel te zien valt. Kijk maar,...

De toonbank met weegschaal,....


Vanaf de eerste verdieping een blik op de toonbank,...
En wat was er danwel boven te zien?


een keukentje, en,...


,...beren,....en


...een poppenhuis,..
en,...nog meer poppen,...


en,...hee,...een lapjeswinkel!


En weer beneden gekomen, zag ik ook nog een heleboel heerlijks van "lang, lang geleden,...."


En of het nog niet genoeg was, ook nog dit,....


Ik kwam gewoonweg ogen tekort. Toen ik eindelijk weer op een stoel zat, stond er een heerlijke lunch op tafel. Die we ons goed lieten smaken,... Voldaan konden we eventjes later weer vertrekken, want ik was hier eigenlijk met een missie,....lapjes,....
Natuurlijk heb ik voor het maken van de foto's toestemming gevraagd ;o)

21 opmerkingen:

YokkoBears zei

Mooie en lieve beren zag ik.
Ook tussen de poppen zaten "beeldjes".
En denk dan gelijk aan mijn lieve pop Anne van vroeger, die ik nog steeds heb.

Al die glazen potten, mooi, en dat rek op de laatste foto, ma heeft er verschillende van, langwerpig en recht en met deksels.
Ik zie vele mogelijkheden, alleen de plaats om dat allemaal neer te zetten, dat zie ik ( nog) niet.

Je dagje uit, klinkt goed, heerlijk.
Geniet vandaag.

frauke zei

aaaaaah, wat een geweldige zaak is dat!! superleuk! tis maar goed dat ik niet mee was, want anders had ik de beren en het poppen huis mee naar huis gesmokkeld, hihi;)en zon weegschaal die op de toonbank staat vind ik ook helemaal te gek! xxxxx

marian'ne m zei

WWAAA poppenhuizen.
Ik heb nog geen tijd om te kijken...snel..snel de kinderen de deur uitduwen >>>>>>>>>>>>>>>

Kom terug !!!!!!!

Bep zei

Goedemorgen,Ingrid,je je mails komen steeds terug,mooie foto's van La Fleur,het blijft een bijzondere plek,vooral in de vroege ochtend drinken er lokale inwoners van Doesburg er koffie een bijzonder gezelschap en schitterend om daar bij te zitten,het is goed om zondag lekker thuis te blijven,misschien wel met mooi weer,groetjes Bep

Hester zei

Wat een leuke winkel, en wat lekker. Ik wordt nu wel erg benieuwd naar je "missie". Verklap je ons die of blijft dat een prive geheim.(liefst wel voor zondagochtend vroeg anders moet ik zo vol spanning op vakantie)

marian'ne m zei

OOO wat leuk, lunchen in een museumpie !!!!

Joh wat een mooie spulletjes, het keukentje helemaal mijn stijl(keuze) op poppenhuis gebied. En het stoffenwinkeltje zxc3xb3 echt !!
En de rest ook, je kijkt je ogen uit daar, je zou bijna je broodje vergeten op te eten.

Ik begrijp dat we een vervolg krijgen !???

LEUK !!!!!

Juul :o) zei

Ingrid, wat S.U.P.E.R.-de-suup!!!!!
:o)
Wat een mooi foto verslag heb je gemaakt!
Ik zit met m'n neus tegen 't beeldscherm.
aaahhhhh.....
en
ooohhhhh.....!
:o)
psst, 't valt niet mee om om 'n poezebeest heen te typen...
>^..^< prrr

marian'ne m zei

HEEE J :-)

Juul :o) zei

Hoi mm!!!
:o)

Joke zei

O, wat snoeperig allemaal! Ik wil ook een keer kijken. Wat zul je een fijne dag hebben gehad!

Ria zei

Oh wat een leuk winkeltje annex museum.Wat heb jij een gezellig dagje gehad.Zijn je lapjes voor later?
In mij vakantie ben ik in de buurt.Wie weet ga ik daar ook naartoe.

dijn/audrey zei

Sjaaaaaaaa!!!! Poppen! Beren! Glazen flessen! Snoep! Grenen kast! Beren! Beren! Beren! EN je kunt er lekker eten... Dit etablissement had Walhalla moeten heten. Of: In de 7e Hemel. Okee, dit komt met KOEIELETTERS in mijn tipschrift.
Wat heb je een leuke dag gehad, Goof! Geweldig voor je!

lynda zei

IK WIL OOK, IK WIL OOK!!!!OOOOh wat leuk ik rij er ook een keer heen,met hester was ik ook laatst in doesburg maar daar hadden we geen tijd meer voor.Te lang zitten beppen bij bep :]]

Juul :o) zei

oof, ik zie je nieuwe foto's nog niet...

*trappelend van ongeduld*


pssst, heb je 't gelezen?

zaterdag 30 juni zijn tussen 8:59 en 10:59 de web-logs even niet bereikbaar in verband met klein onderhoud...

:o)

Juul :o) zei

oof... ROTFLOL
*xc3x9c*
oeps...

*G*oof...
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Klein onderhoud???????
Ik houd het hier keurig bij ;o)

Uul,....die foto's zet ik er morgen hxc3xa9xc3xa9l vroeg op,.....;o)

dus, of vroeg opstaan, of 's-middags pas lezen>>>>>>>>>>>>>>>>>

marij fouchier zei

wat een leuke weblog heb jij, via een quiltvriendin kreeg ik je adres. wat schrijf je leuk, ik hoop nog veel van je te mogen horen. grt marij

Juul :o) zei

Trusten *oof!
;o)
Ik zie 't morgen wel.
:o)

Mienke zei

Uul en Oof, wat laten jullie me lachen!!

Juul :o) zei

*xc3x9c*
Mienke, hoi!
*xc3x9c* , m'n venstertje hier stond nog open...
Nu, even afsluiten...
Zwaai, zwaai!
Tot ziens.
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Marij! veel plezier hier,...

Het was genieten bij Fleur, en of er nog meer bijzonders die dag gedaan werd? Gewoon lapjes kopen ;o)