woensdag 30 mei 2007

"Tips"


Vorige week had ik een dagje Ikea .En één van de dingen die ik daar kocht waren dekbedovertrekken. Ik was/ben helemaal weg van de mooie kleur blauw met het wit. Toen ik de volgende dag aan mijn SBS zat te werken, bedacht ik, dat die overtrekken ook geweldig zouden zijn,...als gordijnen.
Nou is het probleem dat een naaimachine gillend zou weg rennen(als dat zou kunnen) met mij in de buurt, en ik doe eigenlijk precies hetzelfde, maar dan graag de andere kant op,... Ik kan echt niks met zo'n ding,....en ook geen eenvoudige gordijnen maken,..tja,..


Dus heb ik speciale knijpertjes gekocht, die aan mijn dekbedovertrekken bevestigd, en ze opgehangen. Ik ben zelf erg blij met het resultaat, en als ik ze zat ben, gaan ze gewoon weer op bed,...als dekbedovertrekken dan wel,...
Dat was tip 1.
De volgende tip bestaat uit een paar links die ik nog eens door wil geven. Ik heb gemerkt via mijn mail en reacties op dit web-log, dat er best wel veel mensen zijn, die zouden willen gaan quilten. Doen! Roep ik meteen, want het is erg leuk. Als je niet in de gelegenheid bent om cursussen bij quiltwinkels te volgen (heb ik zelf niet gedaan), dan kun je heel veel tips uit boeken en tijdschriften halen. Wat tegenwoordig echter een groot voordeel is, is dat we de beschikking over internet hebben. En op het World Wide Web is enorm veel over quilten te vinden.
Waar ik altijd veel baat bij heb gehad, is het speciale quiltersprikbord van  Mia Verhoef. Je kunt daar altijd terecht met allerlei vragen en er is altijd wel iemand die je helpt. Ook leer je veel quilters kennen via het prikbord. Er worden zelfs gezellige prikborddagen georganiseerd en af en toe wordt er een lapjesruil gehouden.
Verder heb je ook nog het forum van het Quiltvirus , dat kun je gewoon lezen en als je een reactie wilt plaatsen, moet je, je even aanmelden. Maar dat is geen enkel probleem. Er is ontzettend veel te vinden op beide sites.
 Dus als je ze nog niet kent,...dan wens ik je veel leesplezier!

24 opmerkingen:

Bep zei

Ha,die Ingrid,nou komt dat weer mooi uit,ik wil al zo lang nieuwe gordijnen voor mijn slaapkamer en heb de rode variant als dekded,dus ga ik ook maar even kijken of ze ze nog voor mij hebben,is mooi makkelijk,bedankt maar weer,fijne dag vandaag,Bep

Hester zei

Wat een leuke gordijnen, ik heb de zelfde relatie met de naaimachine als jij, Dat "ding"moet gewoon doen wat ik wil en dat is hard vooruit, liefst met een mooie steek. Ik denk dat jij ook nooit zulk quilten met de machine. Bij mij wordt dan ook alles gerimpeld.

Annelies van den Bergh zei

Wat een prachtige foto. Zo'n mooi combinatie, die gordijnen met het Bridal erbij !

Joke zei

Ziet er leuk uit Ingrid, 2 van mijn dochters hebben dit overtrek, 1 in rood de ander in blauw. Leuk om ze zo als gordijn te zien.

marian'ne m zei

Ha, ha , ha is het zxc3xb3 erg !!?

Nou je hebt het mooi opgelost hoor, staat prachtig, heerlijk fris.

En de stof vind ik schitterend !!

frauke zei

aaaah, je boekenplanken hangen! heel erg leuk! en de spiegel hangt er ook mooi. je hebt er echt een superleuke kamer van gemaakt!!succes met werken, xxxxxx

Francisca R. zei

Bedankt voor de tip!! Mijn naaimachine en ik zijn gelukkig weer vriendjes geworden....maar dit is natuurlijk ook een fantastische oplossing!
Die plankdragers zijn trouwens ook niet mis!! IKEA???
Je zet me aan het denken, want i.v.m. logxc3xa9's ben ik momenteel m'n kamer aan het leegpakken....zou ik daarna niet kunnen gaan renoveren ;-))......

dijn/audrey zei

Goof! Wat een leuk fris kamertje en je gordijnen zijn schitterend! Leuke boekplanken. Leuke quilt. Leuke spiegel. Alles leuk!

Mienke zei

De gordijnen zijn helemaal geweldig! Echt een romantisch kamertje heb je zo!

Begrijp ik uit je verhaaltje dat je alles met de hand doet? Een top maken en quilten?

Wilma zei

Mooi hoor!! Erg mooi gedaan. Zo ze je maar weer dat je soms wel vriendjes kan zijn met je naaimachine......

De plankdragers zijn erg mooi!!!
:-)

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi allemaal,
Ja, gave gordijnen he :o)
Ik dacht eigenlijk zou ik dat nou wel zo in de groep gooien, dat ik echt niks, maar dan ook niks met een naaimachine kan,....
Wilma, de gordijnen zijn echt dekbedovertrekken, ik ben dus gxc3xa9xc3xa9n vriendjes met de naaimachine,.... die heb ik niet eens :o)
Maar jullie reacties zijn leuk, en ondanks dat velen van jullie wel met HET machine kunnen, is het blijkbaar toch nog een goede tip,...
De rood-witte hebben we ook, die ligt op ons bed,...
En inderdaad doe ik de quilts helemaal met de hand.

O, ja, die plankendragers zijn gegoten, dus loeizwaar, en komen uit een woonwinkel

Annemarieke zei

Slim opgelost zo! Ik heb pas ook nog met dit overtrek in mijn handen gestaan, vond het zo leuk, dat toile-motiefje, maar mijn kamer is vooral geel/creme-achtig en heb toen toch wat anders meegenomen. Het nadeel van ikea overtrekken is wel, dat er niet echt een instopsloop aanzit, ze zijn voor mij een beetje aan de korte kant vind ik, 's ochtens ligt het er helemaal uit onderaan bij mij.

lynda zei

Wat een idee!!!Geweldig, ziet er gezellig uit.

Gerrie v.W.-v.N. zei

Wat een super idee die gordijnen , ze zijn erg leuk .
Mooie sfeer zo , lekkere plek om daar te dromen en alvast weer nieuwe log-onderwerpen te bedenken .
Want deze club is zo we hebben het ene nog niet gezien of we willen al meer .

Corrie zei

Wat een prachtige gordijnen in die ook al zo mooie sfeervolle kamer en wat zie ik daat een heel mooi klein poppenledikantje staan?
Dat zal lekker slapen allemaal.

Juul :o) zei

Wat gezellig heb je 't al!
Prachtig! ohhh en ahhh!
:o)
Ik snap niets van gordijnen, DH en de winkel naaiden alles wat hier in huis hangt op de naaimachine.
Want *dat Ding* en ik hebben xc3xb3xc3xb3k eeuwig ruzie.
:oP

Je dekbedden tip vind ik groots!
Maar ik snap dus totaal niet hoe ze hangen... met die Dingetjes-ringetjes(?)
??????????????????????????????
daaaaag :o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Annemarieke, ik vind dat niet zo erg dat er geen instopstrook aan zit, want mijn voeten willen toch nooit onder het dekbed :o)

Hoi Lynda en Gerrie, het is inderdaad een fijn plekje, gelukkig heb ik wel ideexc3xabn voor het web-log, ze komen vanzelf :o)

@Corrie, dat poppenledikantje heb ik bij Bep gekocht. Ik heb dat in een eerder logje laten zien :o)

:o) Juul: het is een haakje met daar aan vast een heel strak knijpertje. Dat knijpertje bevestig je aan de stof (dekbed, tafelkleed,..theedoek,...) en dan stop je het haakje in de "runner" van de gordijnrails,.... :o)

Berthi zei

Prachtige tip! Die onthou ik, je weet maar nooit!

Juul :o) zei

NOU SNAP IK HET!
:o)

huppeldehuppel...>>>>>

Monique zei

Onwijze leuke plankdragers, ben naar deze op zoek, maar wil er een kapstok van maken, kan je me zeggen waar je ze hebt gekocht?

groetjes van ingrid h.g. zei

@Monique, ik heb ze hier vandaan,... http://www.casaelcampo.nl/

Monique zei

Bedankt Ingrid, voor het verwijzen naar het adres, nou is dit wel een stukje uit de buurt, ik kom uit het Westland. Het is natuurlijk nog maar de vraag of ze nog zoiets hebben. Trouwens een leuke blog heb je, ben er al een tijdje zoet geweest met al je links overal naar toe.Ik wil namelijk ook beginnen met quilten, heb het ook nog nooit gedaan, maar heb ook al een boekje aangeschaft en wil het eigenlijk zonder cursus gaan proberen en ik ben helemaal weg van die ladekast van je, wat een wereldkast, helemaal geweldig. Groetjes en bedankt voor je info.
Monique

Anja zei

Hoi, Ik zie toevallig deze site en jouw dekbedovertrekken als gordijnen. Wat een idee! Vraag: zijn het eenpersoons dekbedovertrekken die je opgehangen hebt of tweepersoons? Groet van Anja

supergoof zei

Hoi Anja,
het zijn eenpersoonsdekbedden. Het is 't prettigste als het overtrek niet al te zwaar is.