vrijdag 18 mei 2007

"'t Leven van alledag,... oftewel, 'n dagje vrij,..."


Terwijl buiten de vogeltjes fluiten, en de boer het gemaaide gras aan het opschudden is, zit ik , binnen, lekker te werken aan mijn SBS (Sylvia's Bridal Sampler).


Nadat ik gisteren in Vaassen al die prachtige quilts heb zien hangen, wordt het tijd om er zelf ook weer één te voltooien. Ik ben vorig jaar mei met "de blauw-witte" begonnen, en heb nog nooit zo lang over een quilt gedaan als bij deze. Dat komt omdat ik eventjes iets anders wilde doen, toen ik de top af had. Uhm,... dat "anders" werden 3 grote quilts, waarvan er nog 2 doorgequilt moeten worden. Maar dat kan pas als "de blauw-witte" klaar is.....
Eentje zag ik, gisteren, bij Petra Prins, in Vaassen, hangen. Ik vind hem zo mooi! Het is wederom een ontwerp van  Kristel Salgarollo, kijk maar op dit logje, en de gebruikte stoffen zijn prachtig! De mijne is een beetje gekreukt,...maar ach, dan heb je toch een idee hoe deze "Quilt Romantique" er uitziet,..

Een detail van het randje,...

Lief hè, en als hij af is,... dan is het helemaal een "poëzie"plaatje!

16 opmerkingen:

frauke zei

aaaaah, keilieieieief!! en dit zijn nu precies de stofjes en randjes die ik in mijn schilderijen verwerk door jou invloeden!! :) dag lieve poepiescheetjeschatjedrolletje xxxxxxxxx

groetjes van ingrid h,g, zei

Mafkees :o) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

groetjes van ingrid h,g, zei

psssst, dat heb ik niet bedacht, dit is een quiltpakket :o)

Wilma zei

Heel mooi!! Wat een mooie stoffen worden er hier voor gebruikt!! Super mooi.....
Jij bent al lekker aan het quilten met de SBS....
Zover ben ik nog lang niet....en als ik zoveel blijf doen komt er ook nooit van!!!
;-)

groetjes van ingrid h,g, zei

Tuurlijk wel!! Straks heb je er heel veel tegelijk af !! :o)

noor zei

wat een prachtige kleuren heb je gebruikt in de blauwe quilt

Katrien zei

Je SBS ziet er heel leuk uit.
Mooie stofjes heb je gebruikt.

marian'ne m zei

Idd heel mooi ven kleur en bijna een AFFO !! ?? :-))).

Juul :o) zei

Die van jou is vxc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9lst mooierderder!
Quilt ze!

*onaffe quilttops..., wat zijn dat?*
:o)

groetjes van ingrid h,g, zei

dank,..huppel,...dank,...huppel,...Joepiehhhhhhhh!

Juul :o) zei

:o)
LOL
:o)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Annemarieke zei

mooie stofjes heb je gebruikt, heel lief. En ook een mooi uitzicht op het boer'nland!

Hester zei

Zag deze quilt bij Petra hangen vandaag, Stof van de middelste ruit hadden ze niet meer, jammer was erg mooi, mooi quilt ook trouwens.

Berthi zei

Prachtige tinten blauw!! Ooit wil ik nog eens een quilt maken.... als ik heel veel vrije tijd heb! (^_^)

groetjes van ingrid h,g, zei

@ Berthi, je hebt niet veel vrije tijd nodig, gewoon af-en-toe een blokje maken,.. en,...je kunt al beginnen met heel veel blauwe lapjes te verzamelen, overal waar je komt,...een klein lapje,...dat is al leuk om te doen!

Hester zei

Je bezorgt me wel weer de kriebels. Ik moet ook nodig weer aan het quilten met de sbs. Mmmm,maar nu is het weer mooi weer. Goeie smoes he.