vrijdag 27 april 2007

"Ooievaar"

Misschien heb je al in de gaten dat ik een verzamelaarster ben,....? En dat ik ook werkzaam ben als zelfstandig kraamverzorgende,...? Als dat het geval is, begrijp je onderstaande foto vast wel!
Bij het huwelijk van Maxima en Willem Alexander gaf distileerderij A.v.Wees een speciaal kruikje uit gevuld met oranjebitter. Mijn lieve schat verrraste mij toen met het kruikje met de ooievaar erop.  A.v.Wees verraste mij op hun beurt weer, door bij de geboorte van de prinsesjes wederom met een bijzonder kruikje te komen, dit maal gevuld met kraamanijs. Dus ik hoop eigenlijk dat ze dat binnenkort weer gaan doen!
Kijk maar eens op http://www.de-ooievaar.nl/ , niet dat ik een "zuipschuit" ben, verre van dat eigenlijk! Maar alleen de namen zijn al zo leuk: "Bruidstranen", "Bitterlijdenstroost", "Kwartier na vijfen", "Naveltjesbloot", "Vergeet mij niet", "Hemel op aarde", "Hempje licht op", "Hoe langer hoe liever",... En voor mijn beroep ook zo belangrijk, "Hansje in de kelder"!

De grote ooievaar is van Alexia, de kleine ronde van Amalia, en de linker is van pa en ma,.."Oranje Boven"!

7 opmerkingen:

marian'ne m zei

OO wat leuk !!!
Heb het vaag meegekregen, maar idd leuk en mooi passend bij jou beroep !!
Ik heb een kraamflesje van mijn schoonmoeder, lag bij haar geboorte in de luierman. Maar daar staat niet zo'n mooi ooievaartje op .

Schitterend die uitdrukkingen, "naveltjesbloot" die houden we er in !!!

Juul :o) zei

WAT LEUK! :o) Enig! Vooral die grote ooievaar! :o)
Ik ben ook zo verzamelig...
Bij 3 Dingen heb je een verzameling!
:o)

marcella zei

wat leuk, die kruikjes. Zuipschuit of niet, ook wij namen gisteren een glaasje oranjebitter, 't is niet eens zo lekker maar wel een leuke traditie. Wordt er nog wel eens kandeel gemaakt bij jouw kraamvrouwen ?

Hester zei

Wat een leuk stuk. Al deze drankjes maken toch deel uit van onze tradities. Wij drinken nooit oranje bitter, wat dat betreft ben ik net al jij, maar de verhalen achter de drankjes moetn we in ere houden.

groetjes van ingrid h.g. zei

De verhaaltjes erachter zijn altijd leuk, en kandeel wordt hier niet gedronken,..

kanters zei

even vraagje kan mij iemand vertellen waar ik de likeur kan halen kaneel smaak van a.v wees

kanters zei

even vraagje kan mij iemand vertellen waar ik de likeur kan halen kaneel smaak van a.v wees